OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Connect strävar efter att förenkla våra kunders digitala vardag genom att kombinera personlig service med teknik och kunnande i framkant och på så sätt skapa ett långsiktigt värde. Vi är på en tillväxtresa och behöver fler drivna talanger som vill vara med i vår utveckling. Just nu söker vi efter en COO som vill leda organisationen framåt och tillsammans med våra medarbetare nå våra mål. tillsammans med oss kommer du bli en del av en stark gemenskap med kunden i fokus.
I din roll hos oss
I din roll som COO är din huvudsakliga uppgift att ta hand om den dagliga verksamheten och driften på våra 13 kontor i Sverige. Connect har en tydlig tillväxtplan där du förväntas ansvara för att bolaget kan växa med fortsatt hög kvalité. Du kommer därmed att vara en nyckelperson i den fortsatta tillväxtstrategin. Tillsammans med VD sätter du framtida strategier och budgeteringar, som du sedan kommer ansvara för att genomföra och implementera med ledningsgruppen och medarbetare. Rollen är mångfacetterad där du arbetar med allt ifrån att bistå VD, skapa material och pitcha affärsidéer till att utveckla och tydliggöra vision och kulturarbete med ledningsgruppen (såsom policys, arbetssätt, och processer). Din vardag kommer att fyllas med aktivitet och tempo då Connect har en entreprenöriell anda och vilja att utvecklas.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är bland annat:
- Ansvar för att leda och genomföra strategiska processer och på så sätt bidra till att säkerställa en god lönsamhet för Connect.
- Upprätta och följa budget samt utforma aktivitetsplaner utifrån Connects affärsplan. Följa upp och analysera verksamheten löpande
- Utveckla och bibehålla långsiktiga affärsrelationer i samarbete med försäljningsorganisationen
- Stärka och utveckla de lokala chefernas operativa roll för säkrad leverans och tillgänglighet
- Arbeta för att samtliga lokala chefer har ett nära och coachande ledarskap som säkerställer kompetensutveckling och kompetensförsörjning.
På Connect är medarbetarnas kompetens och engagemang grunden för vår framgång. Vår verksamhet präglas av ett entreprenörskap i en miljö där vi främjar utveckling och delaktighet där du kommer vara en viktig förebild. Som COO är det viktigt att vara synlig för alla medarbetare på Connect, resor kommer därmed förekomma i tjänsten.
Din bakgrund och profil
För att lyckas i din roll som COO har du tidigare erfarenhet och har dokumenterad framgång inom IT och/eller telekombranschen. För att lyckas krävs ett pannben där du har förmåga att lägga tid, energi och engagemang för att uppnå resultat. Det innebär att du måste trivas med hög aktivitet och inte vara rädd för att leverera i ett snabbt tempo. Du är även lojal och har en förmåga att kunna inspirera andra människor genom att vara relationsskapande och socialt aktiv. I ditt ledarskap behöver du ha en ekonomisk medvetenhet där du har en förståelse för affärsmässiga principer samt kan fatta snabba beslut trots begränsad information eller svåra omständigheter. Du har även förmåga att göra korrekta avvägningar och prioriteringar där du kan väga samman komplex information. Som ledare visar du omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Vi ser även att du ofta kommer med nya idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor samt har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat.
Krav:
- Relevant akademisk utbildning
- Tidigare erfarenhet från en liknande roll sedan innan inom vår bransch
- Dokumenterad ledarskapserfarenhet med flera års erfarenhet av att leda och motivera både seniora och mer juniora medarbetare
- Tidigare erfarenhet av budgetansvar
- Strategisk förståelse för kvalificerad försäljning samt en vilja att göra affärer
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska
- B-körkort
Om Connect
Vi på Connect är cirka 160 anställda och finns på 13 orter i Sverige, allt ifrån Skåne till Östersund med huvudkontor i Göteborg. Bolagets drivs med en fokuserad entreprenöriell anda med förmåga att skräddarsy lösningar för varje kunds unika behov. Tekniska lösningar för kontor inom alla våra affärsområden är starkt sammankopplade med varandra och till sist flyter allt ihop till det som vi dagligen kallar IT. För att nyttja tekniken rätt och att välja rätt säkerhetsnivå samt drifttyp, krävs ofta en rådgivare som förstår helheten och som kan hjälpa till att navigera i en värld som snabbt förändras. Det är just den rådgivaren som vi är.
Under året har Connect blivit en del av InfraCom-koncernen. Förvärvet bidrar med ännu fler egenproducerade och kostnadseffektiva lösningar. Tillsammans med InfraComs produktion av IT drift och smarta telefonilösningar och Connects sälj- och konsultorganisation kan vi skräddarsy lösningar som passar våra kunders behov och önskemål. Vi kommer att fortsätta att fokusera på att leverera högkvalitativa och pålitliga tjänster samtidigt som vi investerar i innovation och teknik för att hålla oss i framkant av branschens utveckling. Summeringen av vårt erbjudande skulle kunna beskrivas som tjänster och produkter inom; IT, Print & Digitalisering, Möteslösningar och Telefoni, producerat i InfraCom och framburet till marknaden av Connect.
Varför Connect?
Vi erbjuder en nyckelposition i en väletablerad verksamhet med drivna och engagerade medarbetare samt god potential för ytterligare tillväxt. Du kommer även få stort inflytande i att skapa ett konkurrenskraftigt bolag inom IT- och telekombranschen i Sverige. Connect är för oss enda kända företaget som skapar egenproducerade tjänster och säljer direkt till marknaden så här kan du vara med och utveckla affären.
Du kommer även att få ta del av:
- Ett förvärvsintensivt och framåtlutat bolag
- Mellanstort bolag i tillväxt med stora karriärmöjligheter
- Vi finns placerade på många orter som möjliggör geografisk förflyttning
- En entreprenörsdriven miljö med starkt säljdriv
- En arbetsplats med stort fokus på trivsel, sammanhållning och ha kul på jobbet!
- Konkurrensmässiga löner och villkor, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
- Pågående optionsprogram
- Ett bolag som är anslutna till kollektivavtal
Varmt välkommen med din ansökan!
Har du frågor kring rollen eller din ansökan kan du kontakta vår VD Patrick Olson (patrick.olson@connect.se). Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Bogren
+46 31-333 54 84