OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Trapeze Group Sweden AB expanderar och rekryterar nu en COO, Head of Demand Response Transport för att vägleda bolaget igenom en stark tillväxt- och utvecklingsfas. Trapeze utvecklar och levererar softwarelösningar till optimering av kollektivtrafik. Det är en ny roll i bolaget som samverkar med, och rapporterar till CEO i Danmark. Tjänsten, som är på heltid, utgår från kontoret i Göteborg.
Med din erfarenhet av ledarskap samt affärsmässigt fokus och framgång, kommer du att bli en nyckelperson i koncernen. Att kalkylera, initiera, planera genomföra och följa upp och skörda resultatet av genomförda projekt är något som du vill fortsätta att arbeta med. Du stöttar dina högpresterande medarbetare att fortsatt vara effektiva och produktiva genom både tillväxt och förändring. Du är en naturlig ledare som visar vägen och hjälper dina medarbetare tryggt framåt längs resans gång.
Som COO samarbetar du med de andra medlemmarna i ledningsgruppen för att sätta och driva organisationens vision, operativa strategi och rekryteringsbehov. Vidare omsätter du strategi till handlingsbara mål för prestation och tillväxt. Att implementera organisationsomfattande målsättning, resultatstyrning och årlig verksamhetsplanering ingår i rollen. Du säkerställer måluppfyllnad på teamnivå och på individnivå. Du bidrar starkt till en inkluderande kultur, att medarbetare trivs i sitt arbete, vilket i sin tur leder till goda resultat!
Ansvarsområden
Som COO hos Trapeze innebär det löpande arbetet att du följer och analyserar verksamheten och identifierar områden för utvecklingspotential. Du ansvarar för:
Medarbetar-resan för de anställda i form av: effektiv rekrytering, introduktion, professionell utveckling, resultatstyrning och retention
Att följa upp och utveckla våra affärsstrategier för den svenska verksamheten och säkerställa att de efterlever de strategiska målen för Tapeze Group Europe
Aktivt delta i fusioner och förvärvsprocesser från due diligence till integration
Ledarskap för verksamheten i Sverige och Danmark
Prognos, resultat och följa upp KPI:er
Att upprätthålla och bygga långsiktiga relationer med nyckelkunder, klienter, partners och intressenter
Kvalifikationer
Vi tror att du har en utbildning i grunden som civilekonom eller motsvarande (dock kan relevant erfarenhet kan väga upp för avsaknad av utbildning). Det krävs minst fem eller fler års erfarenhet av ledarskapsarbete. Du är väl bevandrad inom ekonomistyrning, har gedigen erfarenhet av, och förståelse för dataanalys och prestandamått/KPIer. Du är väl bekväm i olika digitala verktyg som Excel, ERP-system, BI-verktyg, projekt- och planeringsverktyg.
Vidare har du dokumenterad erfarenhet av förändringsledning, transformation, tillväxt och integration samt avancerad affärsplanering och implementation. Du kommunicerar fritt i tal och skrift på svenska och/eller något annat skandinaviskt språk, samt engelska.
Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i liknande roll inom mjukvaruutvecklings-branschen, där erfarenhet från kollektivtrafik toppar listan. Erfarenhet av att arbeta med offentliga uppdragsgivare är även det meriterande liksom erfarenhet av projektgenomförande från planeringsstadium till uppföljning, som gärna får vara av internationell karaktär.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Trapeze Group med Randstad Finance.
För information: Liza Dahlin, rekryteringskonsult,liza.dahlin@randstad
Om företaget
The Company Trapeze Group is a leading software supplier to the transport industry. From buses to trains to parking, our systems help to make public transport a safer, more convenient and pleasurable experience. Our customers are public and private passenger transport companies in more than 20 countries worldwide. For over 50 years, we have been helping them to transport their passengers reliably, punctually, comfortably and safely with state-of-the-art technology solutions, in particular:
200 Trapeze operations control systems are in use worldwide
40'000 Trapeze on-board computers support the drivers of buses and trains
3'000 Trapeze stop displays inform passengers in real time
1'100 companies worldwide rely on ticketing with our ticket printers, ticket vending machines and ticket validators every day.
Trapeze is part of the Modaxo Group https://modaxo.com a global collective of technology companies passionate which acquires, strengthens, and grows public transportation software businesses. Modaxo’s focus is always long-term, we buy and hold forever, and we believe in the long-term success of our businesses. We use best practices to empower teams with the knowledge and expertise to make the best decisions for their business. We operate with an entrepreneurial spirit, we embrace critical thinking, innovation, and constant learning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044