Chief Sales Officer (CSO) till internationellt tillväxtbolag -...

Arbetsbeskrivning

För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/chief-sales-officer-cso-till-internationellt-tillvaxtbolag-poolia. Vi ser fram emot din ansökan!


/ Halmstad / Chief Sales Officer (CSO) till internationellt tillväxtbolag
Försäljningsdirektör
Chief Sales Officer (CSO) till internationellt tillväxtbolag
Vill du arbeta i ett professionellt och långsiktigt internationellt inriktat bolag som nu expanderar sin verksamhet i Europa och USA? Brinner du för tillväxt, lönsamma affärer, utveckling av dina medarbetare, nöjda kunder och vill arbeta i en framtidsbransch? Då kan detta vara jobbet som du söker.
Micropol som ingår i Pamica Group befinner sig i en expansionsfas och till huvudkontoret i Halmstad söker vi nu en tillväxtorienterad Chief Sales Officer (Sales Director) med starka ledaregenskaper och som också vill arbeta med ett eget ansvar för nyckelkunder och viktigare distributörer. Du har erfarenhet av strategiarbete och internationell försäljning både mot slutkund och via distributörer. Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.
Om tjänsten
Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i en internationell miljö. Micropol kännetecknas av korta beslutsvägar, en hög ambitionsnivå och professionalism.
Som Chief Sales Officer rapporterar du till CEO. Du är en del av ledningsgruppen och har en viktig roll i att säkerställa organisationens tillväxtmål. Till din hjälp har du 7 medarbetare i Sverige, Europa och USA. Internt arbetar du nära med Chief Marketing Manager (CMO), Business Development Director, Chief Technology Officer (CTO) och Chief Operating Officer (COO).
I rollen som Chief Sales Officer har du det övergripande ansvaret för organisationens säljprocesser. Proaktivt identifierar du nya affärsmöjligheter inom samtliga kundsegment, samtidigt som du leder och fördelar arbetet inom försäljningsorganisationen med mål att skapa ett högpresterande internationellt säljteam.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i tjänsten är:
• Ledarskap, coachning och utveckling av dina 7 medarbetare inom säljavdelningen.
• Leda, prioritera och utveckla alla kundsegment för att säkerställa goda resultat och lönsam tillväxt, för hela företaget generellt samt specifikt för dina egna nyckelkunder.
• Proaktivt identifiera nya affärsmöjligheter genom nykundsbearbetning.
• Tillsammans med ansvariga säljare, bearbeta nya potentiella kunder och distributörer samt utveckla organisationens befintliga kunder och distributörer.
• Ansvara för att utveckla organisationens sälj- och marknadsaktiviteter samt medverka vid event och mässor (allt i nära samarbete med marknadsavdelningen).
• Genomföra prospektering, mötesbokning, säljmöten, offerter, förhandlingar, implementation och uppföljning avseende egna nyckelkunder och internationella distributörer.
• Budgetering, prognoser och uppföljning av aktivitets- och finansiella mål.
• Omvärlds- och konkurrentbevakning samt ge feedback om kundbehov och trender till utvecklingsavdelningen och ledningsgruppen.
• Ledningsgruppsarbete och i förekommande fall föredragning inför styrelse och ägare.
Vissa resor (ca 50 resdagar per år) i Norden, Europa och USA ingår i tjänsten.
Vem är du?
Du har troligen en examen från högskola/universitet, IHM etc med inriktning mot försäljning, marknadsföring eller teknik. Du kan också ha fått motsvarande kunskap genom tidigare tjänster.
Vi tror att du har minst 8-10 års erfarenhet från en jämförbar roll med budget- och personalansvar samt med goda dokumenterade resultat. Du har en stark kommersiell sida, allmän kunskap om och erfarenhet av avtalsjuridik och gärna också ett allmänt tekniskt intresse.
Det är viktigt att du har gedigen erfarenhet och förståelse för att leda och utveckla säljteam i en internationell miljö, gärna med erfarenhet från Norden, Europa och USA. Tidigare erfarenhet av ledningsgruppsarbete är meriterande.
Du är driven med stort intresse av att göra affärer samt att utveckla kunder och samarbeten. Vi ser det som viktigt att du både har kunskap och erfarenhet av försäljning mot slutkund och av dotterbolagsetablering samt utveckling av distributörer.
Du har förmågan och intresset att arbeta både strategiskt med utveckling av säljavdelningen och operativt med egna nyckelkunder. Som person är du utåtriktad, drivande, förtroendeingivande, orädd, affärsorienterad, målmedveten och resultatinriktad.
Du har också förmågan att strukturera, planera och utveckla verksamheter och har starka ledaregenskaper samt har lätt för att kommunicera, inspirera, entusiasmera skapa goda långsiktiga relationer externt och internt. Som ledare ser du och bekräftar medarbetarna och ger dem en trygghet och långsiktighet. Samtidigt står du för ett aktivt coachande och en tydlighet.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten.
Eftersom merparten av våra kunder är verksamma inom försvar och säkerhet behöver du vara svensk medborgare.
Du har ett intresse för digitalisering, affärssystem, CRM och content marketing...

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2024
  • Ansök senast: 19 juli 2024

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Planeringsofficer till Must

Planeringsofficer till Must

29 juli 2024

24 juli 2024