OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Chilli är en del av Home Furnishing Nordic, ett nordiskt e-handelsföretag som har stark tillväxt och blivit en av Nordens ledande e-handelsaktör inom möbler och inredning. Vårt företag driver flera olika online-butiker i flera nordiska länder och i tillägg har vi 28 fysiska butiker i Sverige, Norge och Finland.
Med våra varumärken Kodin1, Trademax, Chilli och Furniturebox är Home Furnishing Nordic en av de största verksamheterna inom e-handelskoncernen BHG Group som har en total omsättning på 9 miljarder SEK (2020) och har över 2000 anställda.
Till vår nya, fina butik i Torp köpcentrum, Uddevalla söker vi en butikschef för start 1 september.
Vi söker en person som drivs av utmaningen att arbeta mot uppsatta mål och som älskar försäljning. Ditt ledarskap kännetecknas av en sann framgångsanda genom att du sprider energi och skapar motivation hos dina säljare.
Vidare ser vi att du blir en väsentlig del i dina säljares utveckling och behöver därför vara en stabil coach och en grym säljare! Du ska brinna för att ge högklassig service i varje kundmöte och är på så vis en förebild för ditt team.
Om tjänsten
Som butikschef hos oss erbjuds du en spännande roll med resultat, engagemang och motivation i fokus. Du arbetar nära din närmsta chef och tillsammans sätter ni upp ramarna för ert samarbete. Tjänsten innebär ett operativt ansvar för butikens försäljning och drift. Vidare coachar och inspirerar du ditt team för att de ska trivas, utvecklas och nå resultat.
För att passa och trivas i rollen krävs det att du är:
• Tävlingsinriktad - du älskar att sälja och motiveras av goda försäljningsresultat. Du är driven, prestigelös och gillar att anta nya utmaningar. Du visar vägen för ditt team!
• Coachande ledare - du är en stark förebild som genom engagemang och ansvarstagande ställer tydliga krav på prestation och personligt ansvar.
• Kundfokuserad - du är genuint intresserad av försäljning och kundmötet och förstår betydelsen av att av att leverera god service så att butiken i slutändan når sina försäljningsmål.
• Lösningsorienterad - du ser lösningar istället för problem, du trivs med att tillsammans med din chef alltid testa nya lösningar och metoder för att din enhet ska uppnå sin fulla potential.
För att lyckas i rollen ser vi att du:
• har tidigare erfarenhet från detaljhandeln samt erfarenhet av fullt budget- och personalansvar
• har goda dokumenterade försäljningsresultat
• har erfarenhet av att coacha medarbetare i säljprocess
• drivit försäljning mot tydligt uppsatta mål
Vi erbjuder dig:
• En operativ tjänst med mycket kundkontakt och sälj
• En arbetsplats med varierande arbetsuppgifter
• Fullt resultatansvar
• Friskvårdsbidrag
• Möjlighet till kvartalsbonus
• Personalrabatt inom hela BHG-koncernen
• Jobb hos en av Nordens största e-handlare med ett enormt, trendigt och prisvärt sortiment av möbler och inredning
• Stort fokus på personlig utveckling och ledarskap
• En arbetsplats i ett företag som växer fort, ligger i framkant och med goda utvecklingsmöjligheter
•
•
Tjänsten är en tillsvidare-/provanställning på heltid med tillträde omgående.
Kontakt: Infinity HR är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka bolag och vår självklara partner i denna rekrytering. För mer information om tjänsten eller urvalsprocessen, vänligen kontakta Emil Nilsson på Infinity HR, Tel 070-5591192, eller Mårten Näsvall, Mail: marten.nasvall@infinityhr.se
REKRYTERINGSPROCESSEN:
Sista ansökan är den 14 augusti. Vår målsättning är dock att tillsätta tjänsten så snart som möjligt med ambitionen att du ska kunna börja senast 1 september. Det innebär att vi kommer göra intervjuer löpande och att tjänsten förhoppningsvis redan är tillsatt vid datum för sista ansökan. Med andra ord, välkommen in med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Joakim Balkefors
0700-152629
Mårten Näsvall
070-3700145
Michaela Carlbaum
Anton Fredriksson
Emil Nilsson
0705591192