Arbetsbeskrivning
Job Description
Circle K är en ledande aktör inom retail och arbetar ständigt för att optimera våra stationers operativa verksamhet. Vårt mål är att säkerställa bästa möjliga kundupplevelse samtidigt som vi skapar effektivitet i våra dagliga processer. Genom innovation, ett starkt teamfokus och kontinuerlig utveckling levererar vi på högsta nivå, och vi söker nu en engagerad bemanningschef till Göteborg och två till Stockholm som vill vara med och driva denna utveckling framåt.
"Låt oss starta en intern bemanningspool, CK-bemanning för att bemanna våra stationer vid frånvaro av ordinarie personal!" Så lät det på vårt första projektmöte i starten av 2024 och sen dess har vi arbetat med att bygga upp en intern bemanningspool från scratch, en rolig men knappast en enkel uppgift! I rollen som bemanningschef kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att våra stationer får bästa bemanningen med kompetenta och engagerade medarbetare.
I rollen som bemanningschef rapporterar du till Sales Market Manager och har ett ledaransvar för tre-fyra skiftledare och ca 90 butikssäljare i Stockholm. Skiftledarna arbetar deltid med bemanningen på kvällar och helger och butikssäljarna bokas ut på tillgängliga pass vid behov på stationerna. I din roll samarbetar du även med en bemanningschef och två-tre skiftledare och ca 90 butikssäljare som sitter i Göteborg.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
* Bemanning & rekrytering: Ansvara för rekrytering och bemanning av stationer vid frånvaro av befintlig personal.
* Personalansvar: Leda och coacha ditt team i bemanningspoolen och säkerställa att medarbetarna har rätt kompetens och följer våra värderingar och policys.
* Administrativa uppgifter: Hantera tidsrapportering, anställningsavtal och andra administrativa uppgifter.
* Kvalitetskontroll: Säkerställa att vår bemanningstjänst håller hög kvalitet genom regelbundna uppföljningar och feedback från våra stationschefer och regionchefer.
* Strategisk planering: Bidra till Circle Ks strategiska mål genom att utveckla och implementera förbättringar för bemanningsprocessen framåt.
Vi söker dig som:
* Tidigare personalansvar
* Tidigare erfarenhet från bemanningsbranschen, eller erfarenhet från arbete på station
* Minst avslutad gymnasieutbildning
* B-körkort för att kunna ta sig ut till stationerna du ansvarar för i din zon
* Känner dig trygg att använda svenska i tal och skrift och har grundläggande kunskaper i engelska då flera av våra verktyg är på engelska
Det är meriterande:
* Om du har utbildning inom ledarskap, företagsekonomi och service
* Om du har arbetat med rekrytering och arbetsrätt
* Tidigare har arbetat i Workday, Timegrip, Touchpoint Plus
För att trivas i rollen behöver du ha hög samarbetsförmåga, vara problemlösande, kommunikativ, affärsmässig och resultatinriktad.
Bra att veta:
* Placering: Vårt kontor på Torkel Knutssonsgatan i Stockholm med möjlighet att jobba hemifrån 2 dagar i veckan
* Arbetstid: 40 h/veckan
* Arbetstider: Kontorstider (som tidigast börjar du 06.00)
* Omfattning: Heltid, detta är en tillsvidaretjänst med inledande provanställning på 6 månader
Ansökan:
Skicka in ditt CV utan bild och ålder. Vi vill fokusera på din erfarenhet och kompetens, inte på hur du ser ut som eller hur gammal du är och snälla, hoppa över det personliga brevet! Vår rekryteringsprocess sker med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag 18/11-2024 . Vår rekryteringsprocess består av tester, intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi ser fram emot att höra från dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Helge Bromé
Anna Bergö
Mats Nilsson
Ivica Beslic
Mats Sjölin
Alexandra Hedlöf Sterner
Linus Björkman
Sofie Gustavsson
Recruiter Sweden
Johnny Björnsson