CityMail International Logistiksamordnare

Arbetsbeskrivning

CityMail hjälper företag att kommunicera med sina kunder - och att hitta nya.Med hjälp av våra olika tjänster gör vi brevlådan till en ännu effektivare och viktigare kommunikationskanal.Nytänkande, inställningen att "Allt går att göra bättre" och en stark vilja att ständigt växa utmärker vår organisation och våra medarbetare.CityMail befinner sig i en expansiv fas.Före 2009 ska vi nå 60 procent av Sveriges hushåll och företag och i januari 2007 startade verksamheten i Danmark - det första steget mot resten av världen.CityMail International utvecklar nya lösningar för stora nordiska företags ständigt växande behov av kundkommunikation.Till vårt kontor i Göteborg söker vi nu en logistiksamordnare (Logistics Support) med huvudinriktning på vidareutveckling av vårt kunderbjudande.Du rapporterar till CityMail Internationals logistikchef och ingår i avdelningen för logistik- och marknadssupport som har ett processansvar som för alla kundlösningar som CityMail International erbjuder.Du kommer att arbeta nära försäljningsavdelningen.Huvudsakliga arbetsuppgifter[ * Planering, kalkylering, implementering, förvaltning, uppföljning samt säkring av nödvändig data för fakturering och leverantörsadministration för namngivna kundlösningar. * Kontinuerlig utveckling och förbättring i nära samarbete med försäljning och kundens logistikansvarig. * Processansvar för valda kundlösningar * Kontinuerligt söka förbättringsmöjligheter utifrån kunders behov * Se till att stödsystem finns och utvecklas i linje med kundbehov Du har * 3-5 års relevant yrkeserfarenhet av logistikarbete såsom exempelvis transport, planering, kalkylering * Lägsta utbildningsnivå avslutat gymnasium * Erfarenhet av att arbeta med kalkylering i Excel eller motsvarande samt IT-mognad * Kunskaper i engelska i tal och skift * B-körkort och tillgång till bil Fördelar[ * Skandinaviska språk, förståelse för danska och/eller finska * Kunskap om internationell brevmarknad * Kunskap om grundläggande kundbehov inom brevmarknad såsom direkt marknadsföring, administrativ kommunikation och distribution av lättare varor (inklusive tidningar) * Kunskap om mervärdeskapande tjänster inom respektive värdekedja inom brevmarknaden * Utbildning på högskolenivå med logistikinriktning Vad krävs för att lyckas? * Innovativ och kundorienterad för att kunna hitta nya lösningar för att alltid erbjuda den bästa lösningen för varje enskild kund * Ansvarsfull och noggrann då du har helhetsansvaret från ax till limpa för att leverera kundlösningen * Duktig kommunikatör och lagspelare då du jobbar nära försäljningsavdelningen samt leverantörer och kunder

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CityMail Sweden AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 5 september 2007
  • Ansök senast: 21 september 2007

Besöksadress

Västberga Gårdsväg 36
Stockholm

Postadress

Box 901 08
Stockholm, 12021

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010