CityMail söker efter en inleveransmedarbetare

CityMail söker efter en inleveransmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Inleveransmedarbetare sökes till Terminal Syd i Åkarp
Med fysisk placering hos vår terminal i Åkarp söker vi nu en inleveransmedarbetare som kommer ingå i vår inleveransavdelning tillsammans med två andra härliga kollegor. Som inleveransmedarbetare är din uppgift att ansvara för bokning och logistik gällande leverans från våra kunder och post- och paketproducenter till våra terminaler och utdelningsenheter inom CityMail.

För rätt person erbjuder bolaget dig en roll med många kontakter och delaktighet i en miljö där dina insatser syns och gör skillnad. Tjänsten rapporterar till Area Manager. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sysselsättningsgrad på 100% och provanställning kan tillämpas. Arbetstiderna sker under helgfria vardagar, uppdelad i skrift mellan 07:00-18:00. Vi söker efter dig som kan börja omgående och rekryteringen sker fortlöpande. Sök idag!

Arbetsuppgifter

• Transportbokningar
• Orderbevakning av inkommande volymer från kunder och post- och paketproducenter
• Orderhantering i vårt affärssystem Navision
• Ta emot och kvalitetskontrollera inkommande volymer
• Återkoppling till producenter vid avvikelser,
• Samverka med andra avdelningar inom CityMail,
• Truckkörning,  
• Andra förekommande terminalarbetsuppgifter

Vi söker dig som har:

• God administrativ förmåga och datorvana,
• Lätt att uttrycka sig och kommunicera i tal och skrift,
• Goda kunskaper i svenska och i engelska,
• Servicetänkande och initiativförmåga,
• God koordinationsförmåga,
• God fysik då en del fysiskt arbete ingår

Det ses som meriterande om du har:

• Truckkort,
• Erfarenhet av transportplanering, ordermottagning eller annan samordnande eller ledande funktion med hantering av flöden av varor eller information,
• God kunskap och förståelse utav post- och logistikbranschen.

Mer information och ansökan
Sista ansökningsdag är den 13 mars. Rekryteringen sker fortlöpande och kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser gärna att du kan börja omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att mejla Annelie Runfors, Area Manager, på mejladressen annelie.runfors@citymail.se

Om oss
CityMail är ett modernt företag med ett öppet arbetsklimat där kamratskap, laganda och din åsikt är viktiga byggstenar. Vi vet att en arbetsplats där medarbetarna har olika bakgrund, och inte minst olika kön, är viktigt för att nå framgång. Har du viljan finns goda möjligheter att utvecklas hos oss.

CityMail har sedan 1991 varit ett alternativ gällande porto, sortering och leverans av brev och paket till hushåll och företag i Sverige. Vårt ursprung som en utmanare till det statliga monopolet har skapat en kultur att alltid vara lösningsorienterade och upprätthålla en hög kvalitet. Allt med en hög servicegrad, för våra kunder och för deras kunder. Ca 2 000 personer får varje år lön från oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CityMail
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Besöksadress

Drivhjulsvägen 24B
None

Postadress

Drivhjulsvägen 24B
Hägersten, 12630

Liknande jobb


Lageransvarig Triumfglass

Lageransvarig Triumfglass

12 december 2024

12 december 2024