CityMail söker efter en inleveransmedarbetare

CityMail söker efter en inleveransmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Inleveransmedarbetare sökes till Terminal Göteborg
Äntligen finns det en eftertraktad plats på en av våra nyckeltjänster som inleveransmedarbetare! Är du intresserad av att vara spindeln i nätet, se till att våra leveranser är utmärkta och drivs av ett varierande arbete som även innefattar att arbeta i våra affärssystem så är du rätt person för tjänsten.

Tjänsten är heltid 100 %.

Tillsättning enl. överenskommelse, dock senast den 5/9/2022

Inleveransavdelningen ansvarar för bokning av all logistik från Postproducent till Terminal samt mellan de olika Terminalerna. Mottagande och kontroll av inkommande gods, orderhantering och kontroll av fakturaunderlag är också dagligt förekommande arbetsuppgifter.

Vi söker dig som har:

• har god administrativ förmåga och datorvana
• har lätt att skapa och etablera kontakter
• har servicetänkande och initiativförmåga
• har god fysik då en del fysiskt arbete ingår
• gärna har erfarenhet av transportplanering, ordermottagning eller annan samordnande/ledande funktion med hantering av flöden av varor/information
• har god koordinations förmåga och är stresstålig
• innehar god noggrannhet och ordning
• har lätt att uttrycka dig och kommunicera, framför allt i telefon men även i skrift

Du kommer även att få lära dig:


• Transportbokning
• Orderbevakning av inkommande volymer från kunder och postproducenter
• Orderhantering i vårt affärssystem Navision
• Återkoppling till postproducenter vid avvikelser
• Samverka med andra avdelningar inom Citymail främst Produktion och Partner Sales
• Arbetstid: 08:00 - 17:00

Det ses som meriterande om du har:

• Meriterande om du har truckutbildning enligt TLP2 eller TLP10.
• Erfarenhet av transportplanering, ordermottagning eller annan samordnande eller ledande funktion med hantering av flöden av varor eller information,
• God kunskap och förståelse utav post- och logistikbranschen.

Mer information och ansökan
Sista ansökningsdag är den 31/8/2022

Varmt välkommen med din ansökan!

Vid frågor, vänligen kontakta Michael Schönberg 0735 - 31 06 08 



Om oss
CityMail är ett modernt företag med ett öppet arbetsklimat där kamratskap, laganda och din åsikt är viktiga byggstenar. Vi vet att en arbetsplats där medarbetarna har olika bakgrund, och inte minst olika kön, är viktigt för att nå framgång. Har du viljan finns goda möjligheter att utvecklas hos oss.

CityMail har sedan 1991 varit ett alternativ gällande porto, sortering och leverans av brev och paket till hushåll och företag i Sverige. Vårt ursprung som en utmanare till det statliga monopolet har skapat en kultur att alltid vara lösningsorienterade och upprätthålla en hög kvalitet. Allt med en hög servicegrad, för våra kunder och för deras kunder. Ca 2 000 personer får varje år lön från oss.

 




CityMail hjälper företag att kommunicera via brevlådan som kanal. Våra kunder anlitar oss som partner för att nå rätt person, vid rätt tidpunkt, med rätt budskap. Vi startade 1991 som världens första fria postföretag, och vi fortsätter att utmana marknaden. Tillsammans med våra samarbetspartners når vi ca 64% procent av Sveriges hushåll och företag med hjälp av ungefär 1600 medarbetare. CityMail är ett modernt företag med öppet arbetsklimat där kamratskap, laganda och din åsikt är viktiga byggstenar. Vi vet att en arbetsplats där medarbetarna har olika bakgrund, och inte minst olika kön, är viktigt för att nå framgång. Har du viljan finns goda möjligheter att utvecklas hos oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CityMail
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 augusti 2022
  • Ansök senast: 9 september 2022

Besöksadress

Drivhjulsvägen 24B
None

Postadress

Drivhjulsvägen 24B
Hägersten, 12630

Liknande jobb


Teamledare terminal

Teamledare terminal

20 december 2024

18 december 2024