OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor
Projektinköpare för chassiskomponenter
Känner du dig lockad av att arbeta som inköpare i en dynamisk, kommersiell och internationell miljö med högt tempo och goda utvecklingsmöjligheter? Då kan Scania Purchasing, där du har projektansvar för dina egna segment vara din nästa arbetsplats.
Avdelningen Purchasing Chassis & Metal köper in produkter till vår lastbils- och bussproduktion globalt och är just nu inne i en intensiv period med många projekt. Vi söker en engagerad medarbetare som är intresserad av affärer, ny teknik och vill vara med i utvecklingen av framtidens Scania.
Arbetsuppgifter
I rollen som projektinköpare för chassiskomponenter ansvarar du för optimering av teknik, kvalitet, leverans och kostnad för nya komponenter i projekt. Fokus kommer att ligga på att utmana och utveckla design med konstruktion och leverantörer samt att säkra implementering av artiklarna i produktion.
Du leder diskussionerna med leverantörerna hela vägen från konceptutveckling till start av produktion och har en nyckelroll i förfrågan, tekniska diskussioner, kostnadsanalys, orderläggning och introduktion av teknisk lösning. Du jobbar både i förutvecklings- och industrialiseringsprojekt för att hitta den bästa tekniska och kommersiella lösningen för Scania.
Arbetet ger en god möjlighet att jobba med ny teknik, affärer och människor. Du arbetar tvärfunktionellt tillsammans med representanter från produktutveckling, kvalitet och produktion.
Din profil
Vi söker dig som är affärsmässig, kreativ, flexibel och prestigelös med ett intresse både för det kommersiella och det tekniska. Du är en god relationsbyggare som trivs med många kontakter både internt och med våra leverantörer. Du är förmodligen högskole- eller civilingenjör eller ekonom och har ett antal års arbetslivserfarenhet inom en kommersiell eller teknisk roll, helst inom inköp.
Då du kommer att ha många internationella kontakter förutsätter vi att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift samt att du tycker om att resa i tjänsten. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Scania erbjuder dig
Vi erbjuder ett spännande och utmanande jobb med mycket utrymme för nya idéer. Vår företagskultur karakteriseras av öppenhet, mångfald och respekt för individen. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs, och vi investerar därför i utveckling och att ge dem möjligheten att växa tillsammans med oss.
Som anställd på Scania erbjuder vi bland annat tillgång till en komplett träningsanläggning i Södertälje för dig och din familj. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Job Express. Vidare erbjuder Scania flexibla arbetstider, förmånlig lunch, tjänstepension, leasing av personalbil till förmånliga villkor och mycket mer.
Ytterligare information
Kontakta gärna Louise Kampen (Project Purchasing Manager), 070-081 00 82.
Kontaktpersoner på detta företaget
Randstad .