Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 76,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Nordic erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. DB Schenker är en viktig hörnsten i samhället och säkerställer tillgången på medicin, mat och andra varor.
Vi är ca 7000 medarbetare på ett 80-tal platser i Norden med ambitionen att erbjuda den bästa logistik- och transportservicen på marknaden. Kvalitet, effektivitet, enkelhet och miljöansvar skall genomsyra allt vi gör.
Play fair with people & planet är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Som företag innebär det att vi tar ett socialt ansvar för att förbättra vår värld för våra människor, våra kunder och kommande generationer.
Vi främjar en hälsosam arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas, motiveras av bra ledare och bra kollegor samt bevara balansen mellan arbete och privatliv. Vi ser positivt på mångfald och har en stark teamkänsla och gemenskap.
Vill du vara med i vårt fortsatta arbete - varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Som Claims Adjuster i Schenker AB ingår du i ett nordiskt team bestående av ca 30 skadehandläggare som tillsammans arbetar med att hantera claims (reklamationer) genom tillämpning av avtal, nationell och internationell transporträtt. Det är ett arbete med internationell prägel och innebär dagliga kontakter med åkerier, rederier, flygbolag, försäkringsbolag, och Schenkers andra affärspartners.
Din Profil:
* Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom claimshantering och spedition.
* Du har vana av att arbeta i olika IT-system och har goda kunskaper i Officepaketet.
* Kunskap inom nationella och internationella konventioner och regelverk inom internationell spedition (t ex NSAB, CMR, H-V, MC99). Erfarenhet av dansk transporträtt är meriterande.
* Du ska vara serviceinriktad och gilla att ha många bollar i luften.
* Relevant akademisk utbildning är meriterande.
* Svenska & engelska i tal och skrift är ett krav.
Utöver ovan kvalifikationer tror vi också att du är en person med starka intrapersonella färdigheter, som naturligt brinner för att sätta kunden i fokus. Du har en positiv inställning, du behöver vara uthållig, du är noggrann, driven och har kurage och du gillar att jobba mot mål. Samtidigt är det också viktigt att du är en lagspelare, med förmåga att förstå och hantera olika perspektiv.
Information och ansökan
Rollen är en heltidsanställning med tillträde snarast enligt överenskommelse. Placeringsort är i Göteborg.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Mahlin Hallgren Head of Claims Cluster Nordic via mahlin.m.hallgren@dbschenker.com.
Ansökningar hanteras löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag (30/11 - 2024), så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som en del av rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.
Välkommen med din ansökan!