Claims Agent

Claims Agent

Arbetsbeskrivning

Hundratusentals människor skadas varje år, men väldigt få gör anspråk på- och får sina personliga försäkringsersättningar eftersom det är komplicerat att gå igenom en försäkringsprocess då det kräver tid, kunskap och tålamod. Vi på Insurello har utvecklat den första digitala lösningen som hjälper människor att få ut rätt ersättning från sina olycksfallsförsäkringar och göra det möjligt för alla. Vi har redan hjälpt mer än 30 000 personer att få 500 MSEK i ersättningar och antalet användare växer för varje timme.

Om rollen:
Bakom vår innovativa digitala lösning finns ett fantastiskt team med handläggare som ser till att alla kunder som kontaktar Insurello får den bästa hjälpen och råden samt garanterar en fantastisk kundupplevelse. Claims Agent-teamer ansvarar för att:

- Hantera inkommande kundärenden i vårt CRM-system;

- Undersöka kundernas möjligheter till rätt ersättningar;

- Ha kontakt med försäkringsbolag, polismyndigheter och vårdinrättningar mm.;

- Ha kontakt med våra kunder över mail, chatt och telefon.

När du är en del av Operations-teamet har du en möjlighet att utvecklas och arbeta inom det mest lämpliga ansvarsområdet för dig. I takt med att du gradvis lär dig mer och utökar dina kompetenser så finns möjligheten för dig att flytta mellan teamen, bli en Expert eller en Team Lead inom ett specifikt område. Du kan också bli en IDD-licenserad handläggare - möjligheterna till utveckling finns hos oss!

Att vara en handläggare handlar inte bara om att hjälpa kunder. Vi hjälper också varandra att lära dig nya saker och att bli experter inom försäkringar. Vi älskar att fira framgångar och har många roliga tävlingar, AW:s och utmanar ständigt varandra att bli ännu bättre. Våra handläggare är helt avgörande för Insurellos framgång och är grunden till företagets framtid - och detta ger eld och motivation i vårt dagliga arbete.

Vem är du?
Du har en gymnasieexamen.

🇪🇬🇧 Du talar flytande svenska och engelska.

2️⃣ Du har minst 2 års erfarenhet av digital kundtjänst.

Du bryr dig om personer och finner glädje i att hjälpa dem. Du förstår att vara hjälpsam, omtänksam, tålmodig och förstående är nyckeln till en fantastisk upplevelse för kunden.

Du kan se helheten i komplexa processer och förstår hur team och företag arbetar, hur personer och uppgifter relaterar till varandra. Utöver det gillar du att vara proaktiv och använda denna förståelse för att förbättra arbetet runt omkring dig.

Du uppskattar att samarbeta i team - du drar dig inte att be om råd från kollegor och sträcker ut en hand när du ser att hjälp behövs.

‍💻Du kan strukturera ditt dagliga arbete på ett effektivt sätt. Du är självständig, gillar utmaningar och att arbeta efter mål.

Du gillar en atmosfär med högt tempo, och är ivrig att anpassa och lära nya saker snabbt.

Du har talang för att identifiera möjligheter för optimerande av processer och effektivisera arbetssätt genom att bland annat införa rutiner. Ditt affärstänk och, helst men inte obligatoriskt - erfarenhet som key user skulle göra dig ovärderlig i egenskap av att hjälpa till att utveckla vår verksamhet.

Vad som skiljer dig från andra kandidater:
Independent Powerhouse: Ditt proaktiva förhållningssätt lyser när du med lätthet tar initiativ och utmärker dig genom att ta dig an ytterligare uppgifter. Du har en meritlista av att anta nya utmaningar och klara av dessa, det visar på ditt driv och ditt engagemang.

️ Rock-Solid Work Ethic: Du ger allt när det kommer till ditt arbete. Ditt engagemang och din entusiasm visar att du tar din roll på allvar och drivs av att vara en pålitlig lagspelare.

Vad erbjuder vi?

Dynamisk miljö kombinerad med tid att lära;

Fantastisk stödjande atmosfär och ett vänligt, lättsamt team;

30 dagars årlig betald semester;

Tjänstepensionsplan och friskvårdsförmåner;

Flexibla hybridarbetsmöjligheter med teamet baserat i Stockholm;

Personliga terapi-sessioner med Mindler;

Föräldralön.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elias

Johanna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Insurello
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2023
  • Ansök senast: 10 april 2024

Besöksadress

Sankt Eriksgatan 63b, Stockholm
None

Postadress

Sankt Eriksgatan 63b
Stockholm, 11234

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024