OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hundratusentals människor skadas varje år, men väldigt få gör anspråk på- och får sina personliga försäkringsersättningar eftersom det är komplicerat att gå igenom en försäkringsprocess då det kräver tid, kunskap och tålamod. Vi på Insurello har utvecklat den första digitala lösningen som hjälper människor att få ut rätt ersättning från sina olycksfallsförsäkringar och göra det möjligt för alla. På 6 år har vi redan hjälpt mer än 20 000 personer att få rättvisa ersättningar och antalet användare växer för varje timme.
Om rollen:
Bakom vår innovativa digitala lösning finns ett fantastiskt team med handläggare som ser till att alla kunder som kontaktar Insurello får den bästa hjälpen och råden samt garanterar en fantastisk kundupplevelse. Inom Operations-teamet finns två Claims Specialist-team. Dessa team ansvarar för att:
- Hantera inkommande kundärenden i vårt CRM-system;
- Undersöka kundernas möjligheter till rätt ersättningar;
- Ha kontakt med försäkringsbolag, polismyndigheter och vårdinrättningar mm.;
- Ha kontakt med våra kunder över mail, chatt och telefon.
När du är en del av Operations-teamet har du en möjlighet att utvecklas och arbeta inom det mest lämpliga ansvarsområdet för dig. I takt med att du gradvis lär dig mer och utökar dina kompetenser så finns möjligheten för dig att flytta mellan teamen, bli en Expert eller en Team Lead inom ett specifikt område. Du kan också bli en IDD-licenserad handläggare - möjligheterna till utveckling finns hos oss!
Att vara en handläggare handlar inte bara om att hjälpa kunder. Vi hjälper också varandra att lära sig nya saker och att bli experter inom försäkringar. Vi älskar att fira framgångar och har många roliga tävlingar, AW:s och utmanar ständigt varandra att bli ännu bättre. Våra handläggare är helt avgörande för Insurellos framgång och är grunden till företagets framtid - och detta ger eld och motivation i vårt dagliga arbete.
Vem är du?
Du har en gymnasieexamen.
🇪🇬🇧 Du talar flytande svenska och engelska.
Du bryr dig om personer och finner glädje i att hjälpa dem. Du förstår att vara hjälpsam, omtänksam, tålmodig och förstående är nyckeln till fantastisk upplevelse för kunden.
Du kan se helheten i komplexa processer och förstår hur team och företag arbetar, hur personer och uppgifter relaterar till varandra. Utöver det gillar du att vara proaktiv och använda denna förståelse för att förbättra arbetet runt omkring dig.
Du uppskattar att samarbeta i team - du drar dig inte att be om råd från kollegor och sträcker ut en hand när du ser att hjälp behövs.
💻Du kan strukturera ditt dagliga arbete på ett effektivt sätt. Du är självständig, gillar utmaningar och att arbeta efter mål.
Du gillar omgivning med högt tempo, och är ivrig att anpassa och lära nya saker snabbt.
Det är fantastiskt om du tidigare har jobbat med försäkringar och är certifierad rådgivare. Du passar in hos oss på Insurello om du har jobbat som skadereglerare innan men tröttnat på det byråkratiska, envisa och långsamma försäkringsmiljön. Här arbetar vi i en innovativ miljö där du har möjlighet att utvecklas och få din röst hörd, ständigt på jakt efter nya sätt att utveckla företaget. Och viktigast av allt - vi hjälper våra kunder att få den ersättningen de förtjänar!
Vad erbjuder vi?
Dynamisk miljö balanserad med tid att lära;
Fantastisk stödjande atmosfär och ett vänligt, lättsamt team;
30 dagars årlig betald semester;
Tjänstepensionsplan och friskvårdsförmåner;
Flexibla hybridarbetsmöjligheter med teamet baserat i Stockholm;
30 dagars årlig betald semester;
Personal terapi-sessioner med Mindler.
Kontaktpersoner på detta företaget
Elias
Johanna