OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Claims Analyst
Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammans med Veddesta Distribution, Veddesta Transport och Multi Logistik.
Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.
Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.
Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.
Vi söker nu en Claims Analyst till Samsung Electronics Nordic AB för tillsättning i augusti, uppdraget sträcker sig till och med april 2022 med stor möjlighet till förlängning.
Placeringen är på Samsungs nordiska huvudkontor i Kista Science City.
Om tjänsten
PURPOSE OF THE JOB
Verify, analyze and compensate customer claims of price protections, sales allowance spot, bonuses, marketing support and other discrepancies. Maintain and improve accrual accuracy based on analysis of results. Decide and implement actions in order to manage optimal accruals based on customer contract terms, analysis of sales data and claims. Analyze, identify and implement process improvements within above specified areas by sales divisions and customer.
POSITION IN ORGANISATION
Business Control
Manager Customer
Claims Manager
Claim Analyst
KEY ACCOUNTABILITIES & JOB SCOPE
- Analyze and administrate the process from customer contract to compensation by considering contractual terms, order history, sales volume and old/new price lists in accordance with company guidelines.
- Identify opportunities for improvement and process development in tight cooperation with all liaisons to minimize numbers of claims.
- Optimize lead-time from claim to compensation.
- Analyze accruals, balance reports, KPI reports, sales data (sell-in and sell-out).
- Maintain accrual structure for turn over based conditions.
- Decide on and implement actions to improve accrual accuracy for turn over based conditions
- Communicate condition reference numbers to colleagues in sales and to customers, in order to provide correct invoice references.
- Develop and maintain good customer relations and pro-actively drive improvement of claim process with customers.
LIAISONS
- External Customers
- Sales Managers
- KAMs and Sales Representatives
- Accounts Payable & Accounts Receivable
- Accounting
- Business controller
- Business Integration
- Order Desk
Krav och färdigheter
QUALIFICATIONS REQUIREDPreferably University degree in Business Administration -Finance or equivalent
EXPERIENCE
- Work Experience within Finance and/or accounting principles and practices, concepts and reporting of financial data (Accounts Payable, Accounts Receivable, Finance, Claims processer or equivalent min. 2 years)
- ERP experience, preferably from SAP (Finance and/or Accounting min. 2 years)
- SAP FI and preferably sales flow experience
- Analytical experience
- Preferably experience from a global company
SKILLS
- Office package, mainly advanced Excel (high level)
- Common accounting principles (high level)
- Strong communication skills in Swedish & English both written and spoken (high level)
- Analytical and critical thinking skills (high level)
- Conflict resolution and Problem-solving skills (high level)
- Excellent customer service skills (high level)
- Sales Deduction system knowledge (advantage)
- Knowledge in other Nordic language (advantage)
- Project management skills (advantage)
- Knowledge in Microsoft Visio (advantage)
PERSONAL ATTRIBUTES
- Sense of urgency and ability to work towards deadlines, prioritize and work under pressure
- Driven & self-motivated
- Service minded & ability to diffuse difficult customer challenges
- Innovative, persistent and have an positive outlook to changes
- A keen interest in the financial system & logic
- Ability to build and maintain internal & external relationships and work as a part of a team
- Ability to handle and analyze numbers and data
- Ability to conduct detailed research for verification of claims
- Ability to review and recommend claims policies and procedures
- Ability to identify opportunities for improvement and suitable solutions
- Ability to drive implementation of changes and work in project form
Personlighet är viktigt för denna roll!
Vi söker en utåtriktad, kommunikativ, ödmjuk och positiv person som är flexibel och strävar efter att jobba effektivt samt är van med time management. Du bör ha vana att jobba med stora globala företag där snabba förändringar kan ske.
Vi ser gärna att du är intresserad av system och analyser, har jobbat inom projekt och förstår den processen samt har en djupare förståelse för Excel.
Vad kan vi erbjuda?
Bemanningsstyrkan kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos uppdragsgivaren, din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig med frågor och funderingar.
Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal. Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.
Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.
Platsen ska tillsättas i augusti och intervjuer sker fortlöpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
/ Therese Barvell Rappel
Konsultchef Bemanningsstyrkan