OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Claims Analyst
Om tjänsten
I rollen som Customer claims analyst, eller anspråksanalytiker, kommer du att vara en del i ett team på 10 kollegor med samma befattning. Tillsammans arbetar ni hårt för att säkerställa att alla bonuskrav, reklamationer och avräkningar från kunder, både med kontrakt och utan kontrakt, valideras och betalas korrekt och i tid. Teamet tillhör företagets business Control-team vilket innebär att ni samarbetar tätt för att tillsammans lyckas optimera försäljning, hitta kostnadseffektiva lösningar samt förbättra vinster inom företaget. Ditt arbete innefattar att analysera data och undersöka anspråk för att kunna utläsa och lösa eventuella felaktigheter i olika delar av skadeprocessen med kunder.
Arbetsuppgifter:
- Säkerställa att reklamationshanteringen valideras korrekt och effektivt i dina konton.
- Analysera periodiseringar, balansrapporter, KPI-rapporter, försäljningsdata (in- och utförsäljning) och andra data som behövs i skadehanteringsärenden.
- Stämma av anspråk och reklamationer med kunder genom en periodisk avstämningsprocess.
- Undersöka och uppmärksamma eventuella problem eller fel i data.
- Stödja Business Control-teamet i olika delar av periodiseringsprocessen.
- Driva och stödja olika förbättringsprojekt i syfte att förbättra skadereglering.
- Agera som stöd i frågor kring månadsbokslut, avstämningar och revisioner relaterat till försäljningsavdrag.
Vem är du?
Du kommer att arbeta med företagets kunder och därmed är det av stor vikt att du har en god känsla för både relationsskapande och kundservice. Då du själv har ansvar över olika kundkonton och på egen hand förväntas arbeta proaktivt för att förbättra processer i skade- och reklamationsärenden ser vi även att du som person är initiativtagande och driven i ditt arbete. Stora delar av arbetet sker tillsammans med olika team inom företaget, du bör därför som person besitta en god samarbetsförmåga. Vår kund är ett innovativt och snabbrörligt företag och därav bör du som sökande även vara flexibel i ditt arbete samtidigt som du har en förmåga att vara noggrann i ditt problemlösande, även i stressiga situationer.
Krav:
- Universitetsexamen i företagsekonomi/finans, eller motsvarande.
- 2 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi, redovisning eller finansiell rapportering.
- God förståelse för begrepp och praxis inom området.
- ERP-erfarenhet, gärna från SAP FI.
- Avancerade kunskaper i Excel.
- God kommunikationsförmåga på svenska och engelska.
- - Erfarenhet av analytiskt arbete (meriterande)
- Erfarenhet från att arbeta i ett globalt företag (meriterande)
- God systemvana (meriterande)
- God kundtjänstvana (meriterande)
Övrig information:
Start: Omgående
Omfattning: Heltid (6 månaders konsultuppdrag med goda chanser till förlängning)
Placering: Kista
Urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om Jobzone:
Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar varje dag för att bidra till att skapa framgång för individer och organisationer.
Vi gör det genom en lokal närvaro på över 50 orter i Sverige och Norge, alla med stora kunskaper om sin marknad och med ett arbetssätt som utgår från medarbetaren i fokus. Jobzone är verksamt inom många branscher och kan erbjuda en mängd karriärmöjligheter. Vilket är ditt nästa drömjobb?
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Nevenius
070-1678514