OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För dig med erfarenhet inom finans eller bokföring finns nu möjligheten att utvecklas vidare i rollen som Claims Analyst hos ett branchledande techföretag. Tjänsten passar dig som är vass i Excel, serviceinriktad och som trivs med att arbeta i en snabbrörlig miljö. Välkommen in med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Som Claims Analyst är du ansvarig för att verifiera, analysera och kompensera kundanspråk gällande prisskydd, bonusar och andra avvikelser. I rollen kommer du besluta och genomföra åtgärder för att optimera periodisering baserat på kundavtalsvillkor, försäljningsdata analys och reklamationer.
Allt som görs hos vår kund genomsyras av stor passion och bestående engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabbrörliga globala ekonomi sker förändringar konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Vår kund siktar in sig på framtiden och förutser marknadsbehov och efterfrågan så att de kan styra företaget mot långsiktig framgång.
Du kommer att ha en integrerad del i att se till att de håller sig på toppen av marknaden och fortsätter att berika och förenkla kundernas liv.
#
Du erbjuds
* Möjligheten att vara en del av ett snabbt föränderlig och internationellt företag
* Att vara en del av ett företag som erbjuder stora karriärutmaningar
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som Claims Analyst kommer du främst att arbeta med:
* Utvecklande och upprätthållande av goda kundrelationer och proaktivt driva förbättring av reklamationsprocess med kunder.
* Upprätthållande och förbättring av processen för korrekt, effektiv och överensstämmelse med anspråksvalidering och betalningar
* Analysering av periodiseringar, balansrapporter, KPI-rapporter, försäljningsdata och annan data som behövs för skadehantering.
* Aktiv kommunikation med intressenter för att få den relevant informationen för anspråksvalidering.
VI SÖKER DIG SOM
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska då det används i den dagliga kommunikationen
- Har erfarenhet av att arbeta/studera i en internationell/multikulturell miljö.
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom finans eller bokföring
- Har goda kunskaper i Excel och sätter dig snabbt in i nya system
- Har som har kunskap i SAP, eller liknande ERP-system
Som person ser vi att du är:
* Noggrann
* Analytisk
* Serviceinriktad
* Kommunikativ
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, Vikaritat fram till sista september
* Placering: Kista
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231