Claims Coordinator till en av våra trevliga kunder i Malmö

Claims Coordinator till en av våra trevliga kunder i Malmö

Arbetsbeskrivning

Med snart 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och bemanning. Hos oss anlitar du en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv. Vi hjälper dig hitta din nästa chef, specialist eller assistent inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office.

Claims Coordinator till kund i Malmö
Kundtjänstavdelningen har som huvuduppgift att ta emot, behandla och lösa reklamationer. Avdelningen arbetar tätt tillsammans med företagets säljare, kunder och fabriker.

Arbetsuppgifter
Ta emot reklamationer och tolka kundens beskrivning av felet
Administrera ersättningsleverans ifall reklamationen blir godkänd
Styra servicepartners, företagets förlängda arm vid avhjälpande av fel
Hantera kostnadsstruktur kopplade till reklamationen
Agera internt för att finna en lösning för kundens räkning
Uppdatera affärssystemet
Uppmärksamma eventuella upprepade fel och rapportera till produktchef eller produktion

Vår uppdragsgivare har som mål att överträffa kundens förväntningar vid ett reklamationsärende. Det är därför viktigt att hålla kunden tätt informerad om händelseutvecklingen.


Din bakgrund
Erfarenhet av att jobba med reklamationer och/eller kundservice. Teknisk förståelse och intresse av att lära mer om elteknik och styrningsprotokoll. Din svenska och engelska är flytande i både tal och skrift. Ytterligare ett nordiskt språk är meriterande. Goda färdigheter i ERP-system, meriterande med erfarenhet av SAP.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du är affärsmässig med god kommunikationsförmåga. Du är en handlingskraftig och diplomatisk problemlösare och kan avsluta ett ärende i samförstånd med kunden. Du gillar att jobba i team men trivs också med uppgifter att lösa på egen hand.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på företagets huvudkontor i Malmö.


På Standby Workteam jobbar vi med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Dahlin
040-23 24 90
Per Nobäck
0766-351464
Rekryterare Pernilla Bastholm
0708-701114
Per Nobäck
+46 766 351464
Gerhard Fransson
0708-77 28 16
Karin Dahlin
040 23 24 90
Gerhard Fransson
040-23 24 90
Rekryteringskonsult Gerhard Fransson
0708-772816

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Standby Workteam AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juli 2021
  • Ansök senast: 19 augusti 2021

Besöksadress

Lilla Nygatan 11
None

Postadress

Lilla Nygatan 11
MALMÖ, 21138

Liknande jobb


22 oktober 2024

Order Flow & After Sales Administrator

Order Flow & After Sales Administrator

3 oktober 2024