OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du metodisk och kvalitetsmedveten i ditt tillvägagångssätt? Är du en kommunikativ ledare som uppmuntrar andra att göra sitt bästa?
Bakgrund
Att leverera en kundupplevelse och en kundresa på en helt ny nivå är en av hörnstenarna i Royal Design Groups strategi framåt. Kundservice har en central roll och vi fokuserar därför på att förtydliga de olika funktionerna inom retur och reklamationssegmentet som är ett av våra högst prioriterade områden.
Rollen som Claims Manager
Ditt huvudansvar kommer ligga i att driva affärsområdet för reklamationer. Det är en komplex affär där många aktörer är involverade. Du kommer i rollen hantera och lägga ett pussel som involverar allt från leverantörer och speditörer till slutkunder och interna avdelningar. Ditt ansvarsområde är brett men fokus kommer vara att skapa och upprätthålla hållbara processer som är gynnsamt för alla parter i hela kedjan. Att effektivisera processer och arbeta kostnadsmedvetet är en viktig del av rollen. Vidare kommer du även leda ett erfaret reklamationsteam.
Du kommer i denna roll vara en given spindel i nätet i arbetet med att säkerställa förflyttning av nyckeltal inom såväl kundnöjdhet som lönsamhet. I rollen kommer du rapportera till Head of Customer Experience.
Ansvarsområde
- Personalansvar för ett team av reklamationsmedarbetare
- Ansvar för egna teamets leverans mot mål
- Övergripande ansvar för reklamationshanteringen och reklamationsutfallet från början till slut
- Kravställande mot andra avdelningar i det tvärfunktionella arbetet med reklamationer utifrån såväl kundupplevelse som affär
- Sätta upp processer, optimera arbetssätt och säkerställa analys och uppföljning internt men även gentemot leverantörer och speditörer
- Drivande i arbetet med att vidareutveckla processer och systemlösningar som är kritiska i reklamation och returhanteringen såväl inom det egna teamet som inom företaget som helhet.
Kvalifikationer
- Meriterande med högskola/universitetsutbildning inom för rollen relevanta områden
- Minst 3 års erfarenhet av personalansvar
- Minst 3 års erfarenhet resultatansvar
- Dokumenterad erfarenhet av processtyrt arbete och att driva olika typer av förändringsprojekt
- Meriterande med erfarenhet av reklamationshantering, kunddialoger och eller samarbete med leverantörer, gärna inom E-handel
- Meriterande med erfarenhet av förändringsledning
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi söker dig som är driven och arbetar passionerat inom ditt område. Du har ett noggrant öga för detaljer och är en naturlig ledare och relationsbyggare. Detta görs i ett högt tempo på ett lösningsorienterat och inspirerande sätt.
Om Royal Design
Royal Design Group är Nordens ledande e-handelsaktör inom design, möbler och heminredning – med ambitionen att erbjuda världens bästa varumärken för hela hemmet till rätt pris och vara det självklara valet för konsumenten. Alltsedan starten 1999, då bolaget var inriktat på e-handel av svenska premiumvarumärken mot den amerikanska marknaden, har bolaget växt kraftigt under lönsamhet. Idag finns bolaget representerat online på över 13 olika geografiska marknader samt genom två fysiska butiker i Sverige under varumärkena RoyalDesign.se och Rum21.
Upplägg och kontakt
Start: Augusti/September eller enligt ök
Omfattning: Heltid, tillsvidare (6 månaders provanställning tillämpas)
Placering: Nybro
Kontakt & Frågor: Arvid Eriksson, Head of Customer Experience / arvid.eriksson@royaldesign.com; HR Business Partner Lovisa Rosén-Lidholm Lovisa.rosen-lidholm@royaldesign.com
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens upphörande.