Claims Manager till Royal Design i Nybro

Claims Manager till Royal Design i Nybro

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Royal Design Group är Nordens ledande e-handelsaktör inom design, möbler och heminredning – med ambitionen att erbjuda världens bästa varumärken för hela hemmet till rätt pris och vara det självklara valet för konsumenten. Alltsedan starten 1999, då bolaget var inriktat på e-handel av svenska premiumvarumärken mot den amerikanska marknaden, har bolaget växt kraftigt under lönsamhet.
Idag finns bolaget representerat online på över 13 olika geografiska marknader samt genom två fysiska butiker i Sverige under varumärkena RoyalDesign.se och Rum21.

Om Story House Egmont

Story House Egmont är ett av Nordens ledande och mest traditionsrika medieföretag. Vi är passionerade historieberättare och står bakom några av landets populäraste varumärken. Inom våra tre huvudområden – Media, E-commerce och Agencies – utvecklar vi engagerande innehåll, högkvalitativa produkter, innovativa tjänster och personliga mötesplatser.
Vår ägare är den nordiska mediekoncernen Egmont tillsammans med Nordisk Film, TV 2 i Norge och det danska bokförlaget Lindhardt og Ringhof.
Egmont är en stiftelse som varje år delar ut en stor del av sitt överskott för att stötta utsatta barn och ungdomar.


Dina arbetsuppgifter
Drivs du av att åstadkomma kundupplevelse i världsklass? Är du en metodisk och kvalitetsmedveten ledare?

Att leverera en kundupplevelse och en kundresa på en helt ny nivå är en av hörnstenarna i Royal Design Groups strategi framåt. Kundservice har en central roll och vi fokuserar därför på att förtydliga de olika funktionerna inom retur och reklamationssegmentet som är ett av våra högst prioriterade områden. Därför söker vi nu en prestigelös chef till Royal Designs reklamationsavdelning.

Ditt huvudansvar kommer ligga i att driva affärsområdet för reklamationer. Det är en komplex affär där många aktörer är involverade. Du kommer i rollen hantera och lägga ett pussel som involverar allt från leverantörer och speditörer till slutkunder och interna avdelningar. Ditt ansvarsområde är brett men fokus kommer vara att skapa och upprätthålla hållbara processer som är gynnsamt för alla parter i hela kedjan. Att effektivisera processer och arbeta kostnadsmedvetet är en viktig del av rollen. Vidare kommer du även leda ett erfaret reklamationsteam.

Inom ditt ansvar ligger:

• Personalansvar
• Egna teamets leverans mot mål
• Övergripande ansvar för reklamationshanteringen och reklamationsutfallet från början till slut
• Kravställande mot andra avdelningar i det tvärfunktionella arbetet med reklamationer utifrån såväl kundupplevelse som affär
• Sätta upp processer, optimera arbetssätt och säkerställa analys och uppföljning internt men även gentemot leverantörer och speditörer
• Drivande i arbetet med att vidareutveckla processer och systemlösningar som är kritiska i reklamation och returhanteringen såväl inom det egna teamet som inom företaget som helhet.

Du kommer i denna roll vara en given spindel i nätet gällande arbetet med att säkerställa förflyttning av nyckeltal inom såväl kundnöjdhet som lönsamhet. I rollen kommer du rapportera till Head of Customer Experience.




Din profil
Vi tror att du har minst 3 år av personal- samt resultatansvar för en verksamhet. Därtill har du dokumenterad erfarenhet av processtyrt arbete och att driva olika typer av förändringsprojekt. Det är positivt om du tidigare har jobbat med förändringsledning.

Det är meriterande med högskola/universitetsutbildning inom för rollen relevanta områden likväl som du gärna får ha erfarenhet av reklamationshantering, kunddialoger och/eller samarbete med leverantörer, gärna inom E-handel.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi söker dig som är driven och arbetar passionerat inom ditt område. Du har ett noggrant öga för detaljer och är en naturlig ledare och relationsbyggare. Detta görs i ett högt tempo på ett lösningsorienterat och inspirerande sätt.


Låter det intressant?

Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Salebäck, telefon 072–090 89 80 eller e-post marie.saleback@premier.se
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast den 9 september 2022. Vi jobbar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan redan idag.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2022
  • Ansök senast: 9 september 2022

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024