Claims manager till vår kund i Södertälje

Arbetsbeskrivning

Om du har erfarenhet från serviceverkstad, som exempelvis servicerådgivare eller liknande och vill jobba mer administrativt, då är uppdraget på en av marknadens starkaste fordonsfinansieringsbolag som Claims Manager/ anspråkshandläggare något för dig. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Nu behöver vår kund utöka sitt team med en anspråkshanterare/Claims manager, som tillhör en liten specialistgrupp som granskar och administrerar verkstadsfakturor som tillhör våra serviceavtal. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med placering på vår kunds huvudkontor i Södertälje, endast 30 minuter från Stockholm. Uppdraget önskas starta så snart som möjligt och förväntas pågå i 12 månader med chans till förlängning.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Claims Manager/anspråkshandläggare kommer du att delta i arbetet med att granska, utveckla och öka serviceavtalsportföljen. Du kommer att säkerställa en god kvalitét genom din granskning, rimlighetsbedömning och analys av service- och verkstadsfakturor. Utöver denna huvudsakliga arbetsuppgift kommer du även att ha kontakt med återförsäljare och verkstäder och du kommer också kunna bidra till att utveckla våra processer kring granskning.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet från bilbranschen som exempelvis servicerådgivare eller från servicemarknad och har en god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt, i både svenska och engelska. Du tycker om struktur och administrativt arbete (och har alltså en god datorvana) och det är meriterande om du behärskar våra fabrikssystem Elsa och Etka. I ditt arbete är du självgående, ansvarsfull och noggrann.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


6 september 2024

Quality Manager

Quality Manager

5 september 2024

Project Manager

Project Manager

5 september 2024

Sales Director

Sales Director

4 september 2024