Claims Specialist till Senergia i Stockholm!

Claims Specialist till Senergia i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Nu har du chansen att joina ett innovativt, hållbart och framtidsvisionärt bolag i tillväxtfas! Senergia är en ledande nordisk grossist för hållbar energi, och söker nu nya medarbetare till deras Customer Support-team i Stockholm.

Vill du vara med och främja hållbar innovation samt öka andelen förnybar energi i Sverige? Senergia erbjuder helhetslösningar inom solenergi, elbilsladdning och energilagring - och efterfrågan fortsätter att växa starkt! Just nu söker vi en Claims Specialist till Senergia i Jönköping. Vi tror att en viktig förutsättning för att trivas i den här rollen är att du drivs av att arbeta på ett företag och i en bransch som är i en stark tillväxtfas. Det finns på sikt stora utvecklingsmöjligheter för dig som vill!

Vill du vara med på Senergias resa? Välkommen med din ansökan.

Om rollen som Claims Specialist

Du kommer att ha en nyckelroll då du supporterar säljarna och ser till att era kunder får den bästa supporten gällande deras reklamationsärenden. Du kommer att vara den som ser till att kunderna blir nöjda när något inte står rätt till och får vara med och utveckla reklamationsprocessen så att den blir så smidig som möjligt för er och kunderna.

På Senergia jobbar man i sammansvetsade team, - men du kommer att få ta stort eget ansvar och vara en viktig länk mellan kunderna, inköp, logistik och försäljningsteamet. Du servar kunder på telefon och mejl, jobbar administrativt, koordinerar internt och har fokus på problemlösning!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Du får stort eget ansvar där du hjälper kunder med reklamationsärenden (returer, garantiåtaganden etc.)
• Du tar fram och utformar rutiner för att effektivisera arbetet kring reklamationer
• Du har direktkontakt med kunder och bidrar med den bästa möjliga supporten
• Du arbetar tätt med Senergias lager, logistikavdelning och kundsupport

Vem söker vi för tjänsten?

• Du har tidigare erfarenhet från logistik- och kundstjänstarbete
• Du trivs med att ha många saker igång samtidigt och förlorar inte kontrollen
• Du är noggrann och van att hantera data i Excel och ERP / CRM system
• Du har en hög servicenivå, men kan också se affärsmöjligheter och merförsäljning
• Du drivs av att ta egna initiativ och att jobba i en framåtriktad bransch och företagskultur
• Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du: 

• Har studerat transportjuridik
• Behärskar fler språk än svenska och engelska

Vad erbjuder Senergia dig?

En härlig teamanda och en känsla av att allt är möjligt! Du får bli en del av ett gäng nyfikna, ambitiösa och framåtsträvande personer som gärna hittar på roliga aktiviteter tillsammans. Här är det högt i tak och nya idéer om hur bolaget kan ta nya höjder välkomnas! Du kommer att få en ordentlig onboarding med interna utbildningar och teamträffar. Och långsiktigt finns stora utvecklingsmöjligheter för dig som vill!

Tjänstens omfattning

Detta är en heltidstjänst på 40h/v med kontorstider 8-17 på vardagar. Du blir under de första 6 månaderna anställd som konsult via oss på The Place, för att sedan gå över till en tillsvidareanställning hos Senergia.
Du kommer att utgå från kontoret på Norrtullgatan 15, vid Odenplan Stockholm men har även möjlighet att jobba på distans.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år. Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

 

Sökord: claims specialist, kundsupport, logistik, koordinering, customer support

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Liknande jobb


26 november 2024