Clas Fixare kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Clas Ohlson erbjuder fixartjänster i hemmet - Clas Fixare! Clas Fixare vill förenkla vardagen genom att erbjuda hantverkstjänster för alla typer av hem. Det kan vara allt från enklare arbeten som att sätta upp en hylla eller en lampa till lite större projekt som altanbygge och köksrenoveringar. Clas Fixares kunder kan boka tjänster inom el, VVS, snickeri, Smarta hem och mycket mer. Praktisk problemlösning i hemmet med extra god service!

Vill du bli en del av ett härligt team som hjälper människor i deras vardag? Vårt kundserviceteam är kompetent och serviceinriktat; vi har några av branschens nöjdaste kunder! Till Clas Fixare letar vi nu efter en serviceinriktad och proaktiv kundsupportmedarbetare.

Vad ska du göra?

Du kommer varje dag att ge Clas Ohlsons kunder och fixare förstklassig service vad det gäller bokning av fixartjänster via telefon och mejl och i vissa situationer även videorådgivning inför bokning. En del av tjänsten handlar om att säkra upp merförsäljning, både i kundbokningssamtal men också med utåtriktade aktiviteter till potentiella kunder.

Vad erbjuder vi dig?

- Arbete för ett spännande varumärke, Clas Fixare - en del av Clas Ohlson
- Proffsiga och motiverade kollegor som du kommer lära dig nya saker av varje arbetsdag
- Ett roligt arbete där du med din serviceförmåga och lyhördhet blir en viktig medarbetare
- Ett gott gäng med härlig stämning och arbetsglädje
- Anställning i ett företag som vill bygga branschens bästa serviceföretag


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med början under hösten 2021.

Tjänsten innefattar arbete varannan helg samt en del kvällar.

Vem är du?

Du har ett naturligt inre driv och gillar att sätta upp egna målsättningar för hur mycket du hinner få gjort under en arbetsdag. Du är bra på att ”ta folk” och trivs utmärkt med att hjälpa andra, både kollegor och kunder. Du är lyhörd för kundens behov, vågar fråga kunderna efter ytterligare information när det behövs och förklara vilka förutsättningar som måste finnas för att tjänsten ska kunna genomföras på ett bra sätt. Att ta initiativ är inte främmande för dig och du kommer med förslag på lösningar när det behövs, men har heller inga problem med att följa regler och ruiner. Du känner dig också bekväm att ringa utgående säljsamtal.

Du vill jobba självständigt och lägger stor vikt vid att uppträda korrekt, vara noggrann och samtidigt ge extra god service. För dig är det också viktigt att komma i tid och vara effektiv och du planerar och strukturerar ditt arbete för att kunna arbeta systematiskt och inte bli distraherad av saker som händer runt omkring.

Du är trygg i dig själv och kan sätta gränser när det behövs.

Det är viktigt att du känner igen dig i följande:

- Du har gymnasieutbildning eller motsvarande
- Du är effektiv och strukturerad som person och får mycket gjort
- Du har erfarenhet av och trivs med att jobba med försäljning
- Du har minst tre års kundrelaterad arbetslivserfarenhet med goda vitsord
- Du trivs i en föränderlig arbetsmiljö där riktlinjer kan ändras snabbt och man måste hantera mycket inkommande information
- Du har god IT-vana
- Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift


Känner du igen dig? Skicka in dig ansökan här nedanför. Vi vill gärna hitta vår nya medarbetare så fort som möjligt så vi intervjuar löpande. Hör mer än gärna av dig om du har frågor till jobb@ (mailto:jobb@careofp.se)fixarpartner.se. Vi tar dock inte emot ansökningar via mail.

Genom att ansöka samtycker jag till att Clas Fixare AB får nyttja mina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbetet kopplat till detta rekryteringsärende i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Personuppgifter sparas i upp till 24 månader.

Med din hjälp kan vi hjälpa folk till en enklare vardag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clas Fixare AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024