OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trygg-Hansa har runt 1450 medarbetare på 15 orter i landet och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se. Följ oss på Facebook: (http://www.facebook.com/trygghansa) och LinkedIn: (https://www.linkedin.com/company/trygg-hansa).?
Client Advisor Broker Sales
Placering: Stockholm Anställningsform: Tillsvidare Sista ansökningsdatum: 14 aug 2017 Den mäklade affären till företag och organisationer står för runt hälften av företagsdivisionens affär och är i ständig utveckling. Enheten för våra Client Advisors är en ny avdelning centralt placerad och tillhör organisatoriskt Broker Sales. Vi söker dig som vill vara med och etablera den bästa upplevelsen för våra mäklare inom försäljning och service. Tjänsten är placerad i Stockholm. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att ha ansvar för våra kundrelationer där vi prissätter våra kunder efter tariff. Arbetet innebär löpande service, försäljning och genomföra förnyelser till våra mäklare inom produktområdena Företag, Företagsmotor samt Care. I arbetet ingår även offertuppföljning, dokumentation, värdering av risker med mera. Tillsammans med teamet tar du ansvar för att upprätthålla vår servicegaranti ut mot mäklarna. Arbetet sker från kontoret och innefattar normalt inte resande. Ansvar och arbetsuppgifter:
- Arbeta för att bygga och vidmakthålla lönsamma relationer - Utifrån upphandlingsunderlag identifiera risker och skapa rätt försäkringslösningar - Arbeta med affärens servicerelaterade ärenden så att mäklarnas behov på skydd och förväntningar på service möts - Arbeta med våra offerter enligt Företagsmarknads arbetsprocesser och riktlinjer så att vi säkerhetsställer lönsam tillväxt - Aktivt arbeta med att öka försäljningen genom att själv initiera upplägg som att vinna tillbaka kunder och korsförsälja vid kontakter med våra samarbetspartners - Vara med och utveckla gruppens affär och arbetsprocesser - Genom ditt sätt att arbeta skapa ett mervärde för våra kunder - Differentiera arbetssättet till våra prioriterade mäklare - Hjälpa mäklarna till självbetjäning via vår on-line portal - Remittera vidare ärenden som ligger utanför storleks- och/eller mandatgränserna
Din profil: Du arbetar i dag i en liknande roll och brinner för att få saker ur händerna samtidigt som du ger en riktigt bra kundupplevelse. Det är en merit om du har tidigare erfarenhet av företags- och motorfordonsförsäkringar. Som Client Advisor är det av hög vikt att du kan hantera att arbeta med såväl nyförsäljning som långsiktiga relationer, är initiativrik och tar ett personligt ansvar. Du tycker om att jobba i tydligt definierade processer och att stödja andra i teamet som kan behöva din hjälp. Med denna bakgrund kommer du utgöra en viktig resurs i teamet. Vidare ser vi att du: - Har stor förståelse för vikten av relationer som värdeskapande vid företagsförsäljning (B2B) - Är service- och säljinriktad samt har en stark vilja att nå framgång - Kan arbeta självständigt, målinriktat och kan ta egna initiativ - Tycker om att jobba med snäva tidsmarginaler och få uppföljning och återkoppling på dina leveranser - Har ett utvecklat affärssinne - Har en grundläggande positiv inställning och ser möjligheter framför hinder.
Välkommen med din ansökan redan idag då tillsättning sker löpande, sista ansökningsdag är 14/8 2017.
Du ansöker för tjänsten med bifogat CV samt personligt brev. Fackliga kontaktpersoner:
FTF: Frida Hermansdotter, (mailto:0701-682818), (mailto:frida.hermansdotter@trygghansa.se) SACO: Lena Darin, 0701-682844