OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den mäklade affären till företag och organisationer står för runt hälften av företagsdivisionens affär och är i ständig utveckling. Broker Sales & Service är en relativt ny avdelning sen 1a september och tillhör organisatoriskt Broker Sales inom Commercial Lines. Vi söker dig som vill vara med och etablera den bästa upplevelsen för våra mäklare inom försäljning och service. Tjänsten är placerad i Stockholm.
Arbetet innebär löpande service, försäljning och genomföra förnyelser till våra mäklare inom produktområdena Företag, Företagsmotor samt Care. Rollen är bred och innefattar allt från olika serviceärenden men också proaktivt arbete med offertuppföljning, dokumentation, värdering av risker med mera ligger i rollen. Tillsammans med teamet tar du ansvar för att upprätthålla vår servicegaranti ut mot mäklarna. Arbetet sker från kontoret och innefattar normalt inte resande.
Ansvar och arbetsuppgifter:
- Arbeta för att bygga och vidmakthålla lönsamma relationer genom en enkel och smidig kundupplevelse
- Utifrån upphandlingsunderlag identifiera risker och skapa rätt försäkringslösningar
- Arbeta med våra offerter enligt Företagsmarknads arbetsprocesser och riktlinjer så att vi säkerhetsställer lönsam tillväxt
- Arbeta med affärens servicerelaterade ärenden så att mäklarnas behov på skydd och förväntningar på service möts. Exempelvis betalfrågor, ändringar, servicefrågor, intyg etc.
- Aktivt arbeta med att öka försäljningen genom att själv initiera upplägg som att vinna tillbaka kunder och korsförsälja vid kontakter med våra samarbetspartners
- Vara med och utveckla gruppens affär och arbetsprocesser
- Genom ditt sätt att arbeta skapa ett mervärde för våra kunder
- Differentiera arbetssättet till våra prioriterade mäklare
- Hjälpa mäklarna till självbetjäning via vår on-line portal
- Bekräfta och remittera vidare ärenden som ligger utanför storleks- och/eller mandatgränserna enligt angivna processer
Din profil:
Du arbetar i dag i en liknande roll och brinner för att få saker ur händerna samtidigt som du ger en riktigt bra kundupplevelse.
Som Client Advisor är det av hög vikt att du kan hantera att arbeta med såväl nyförsäljning som långsiktiga relationer, är initiativrik och tar ett personligt ansvar.
Du tycker om att jobba i tydligt definierade processer och att stödja andra i teamet som kan behöva din hjälp. Med denna bakgrund kommer du utgöra en viktig resurs i teamet.
Vidare ser vi att du:
- Har arbetat eller arbetar idag med företagsförsäkringar
- Har stor förståelse för vikten av relationer som värdeskapande vid företagsförsäljning (B2B)
- God kommunikativ förmåga i både tal och skrift
- Är service- och säljinriktad samt har en stark vilja att nå framgång med utvecklat affärssinne
- Kan arbeta självständigt, målinriktat och kan ta egna initiativ
- Du brinner för att förbättra våra processer och vår arbetsmetodik
- Tycker om att jobba med snäva tidsmarginaler och få uppföljning och återkoppling på dina leveranser
- Du är lyhörd och kommunikativ samt har en hög servicenivå
- Har en grundläggande positiv inställning och ser möjligheter framför hinder.
Ansökan:
Trygg-Hansa samarbetar med Experis i denna rekrytering. För ytterligare information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Agneta Lund på tel +4687362874. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 23 maj 2018. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Fackliga kontaktpersoner
FTF Elisabeth Sandblom, tfn 070 – 168 36 68 och för SACO Erik Lindfors, tfn 070 – 168 36 17.
Trygg-Hansa har runt 1450 medarbetare på 15 orter i landet och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se. Följ oss på Facebook: www.facebook.com/trygghansa (http://www.facebook.com/trygghansa) och LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/trygg-hansa.