OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 800 anställda i 20 länder. Koncernens omsättning uppgick 2014 till ca 5,2 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com.
Till vår avdelning för faktura-och reskontraservice söker vi en ny medarbetare som brinner för att ge våra kunder den bästa lösningen utifrån deras situation.
Som Client Advisor har du ett operativt kundansvar, vilket innebär att du säkerställer att våra rutiner för kundens tjänster är effektiva och ändamålsenliga. Du har daglig kontakt med kunder över telefon och mail och du genomför även en del kundbesök i syfte att utveckla samarbetet.
Du har ett självständigt ansvar för att det operationella samarbetet med kund stämmer överens med avtal, kundens förväntningar och våra kvalitetskrav.
Rollen innebär att du samarbetar brett med dina kollegor inom teamet, samt Sälj- och IT-avdelningen, för att kunden ska uppleva att det är lätt att vara kund. Som Client Advisor utmanar du också befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en effektivare process och ökad lönsamhet.
Du ingår i ett team som tillsammans driver den löpande hanteringen av våra kunders reskontrahantering. Vi erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete som innehåller både administration och kundkontakter.
Profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av bokföring och kundreskontrahantering. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Office-paketet, samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik.
Personliga egenskaper
Du är strukturerad och har förmåga att självständigt organisera ditt arbete. Du trivs med ett högt arbetstempo och är van att fatta egna affärsmässiga beslut som ligger i linje med företagets värderingar. Vi värdesätter att du har ett välutvecklat affärsmannaskap, där känsla för service och vilja att generera resultat är centrala inslag. Vidare är det viktigt att du har förmåga att vara en naturlig part i komplexa ärenden och frågeställningar.
Är du intresserad?
Tjänsten är ett vikariat under ett år med möjlighet till förlängning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marita Öberg (Collection Manager Legal)
08-616 76 77
Pierre Bengtsson (Unionen)
031-61 69 34
Roland Zetoun (Akademikerföreningen)
08-546 103 66
Eva Pettersson (Unionen)
08-616 77 00 (vxl)
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-616 77 00 (vxl)
Jonny Lingvall (Sales Manager)
08-616 77 00 (vxl)
Andreas Johansson (Business Process Manager)
0340-69 81 10
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 275 87
Suzanne Godin (Unionen)
031-61 69 33
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 27 587