Client Advisor till vår faktura- och reskontraservice

Arbetsbeskrivning

Den 27 juni 2017 slogs Intrum Justitia och Lindorff samman för att bilda branschens ledande leverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff grundades 1898 och erbjuder såväl inkassotjänster som köp av skuldportföljer samt betalnings och faktureringstjänster. Intrum Justitia grundades 1923 och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Det sammanslagna Intrum Justitia och Lindorff har närvaro i 23 länder i Europa och ett team på cirka 8 000 anställda som är dedikerade till att arbeta för en sund ekonomi. Den sammanslagna koncernens omsättning uppgick till ca 12.9 miljarder kronor, pro-forma för året som slutade i mars 2017. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com eller www.lindorff.com.

Lockas du av att arbeta inom ett område som präglas av tillväxt och kundfokus? Har du erfarenhet av att arbeta med bokföring eller reskontra och kontakt med företagskunder? Då kan du vara vår nya kollega!

Vår avdelning för faktura- och reskontraservice befinner oss just nu i en spännande fas där det är stor tillströmning av nya kunder och därför är vi i behov av att utöka med ytterligare en kundorienterad Client Advisor.

SLS (Sales Ledger Services) har till uppgift att hantera och administrera hela faktureringskedjan åt våra kunder, från faktura- och påminnelsedistribution till betalningsadministration. Vi arbetar lösningsorienterat och vi är måna om våra tjänster ska ge möjllighet att minska kundernas kredittider och förbättra likviditeten.

Som Client Advisor har du ett operativt kundansvar, vilket innebär att du säkerställer att våra rutiner för kundens tjänster är effektiva och ändamålsenliga. Du har daglig kontakt med kunder över telefon och mail och du genomför även i vissa fall kundbesök i syfte att utveckla samarbetet.

Du har ett självständigt ansvar för att det operationella samarbetet med kund stämmer överens med avtal, kundens förväntningar och våra kvalitetskrav.

Rollen innebär att du samarbetar brett med dina kollegor inom Advisor-teamet, säljare och IT, för att kunden ska uppleva att det är lätt att vara kund. Som Client Advisor utmanar du också befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en effektivare process och ökad lönsamhet.

Du kommer bli en del av ett team bestående av erfarna kollegor som tillsammans utvecklar arbetet och strävar mot gemensamma mål. Din arbetsplats blir vårt svenska huvudkontor som är beläget i ljusa och moderna lokaler i Sickla Köpkvarter, ca 10 minuter från Slussen. Vi erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete som innehåller både administration och kundkontakter.

P rofil Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom ekonomi och erfarenhet av att arbeta med bokföring och/eller kundreskontra. Vi ser också att du har erfarenhet av att ha kontakt med företagskunder. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet, samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av ansvar för ett eget kundregister eller om du arbetat med utkontraktering av fakturering och kundreskontra.

Personliga egenskaper Du är strukturerad och har förmåga att självständigt organisera ditt arbete. Du trivs med ett högt arbetstempo och är van att fatta egna affärsmässiga beslut som ligger i linje med företagets värderingar. Vi värdesätter att du har ett välutvecklat affärsmannaskap, där känsla för service och vilja att generera resultat är centrala inslag. Vidare är det viktigt att du har förmåga att vara en naturlig part i komplexa ärenden och frågeställningar. Slutligen ser vi att du är en teamplayer som aktivt bidrar till ett ett gott samarbete och en positiv atmosfär i vår grupp.

Är du intresserad? Ansök genom att klicka på ”Skicka ansökan”.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marita Öberg (Collection Manager Legal)
08-616 76 77
Pierre Bengtsson (Unionen)
031-61 69 34
Roland Zetoun (Akademikerföreningen)
08-546 103 66
Eva Pettersson (Unionen)
08-616 77 00 (vxl)
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-616 77 00 (vxl)
Jonny Lingvall (Sales Manager)
08-616 77 00 (vxl)
Andreas Johansson (Business Process Manager)
0340-69 81 10
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 275 87
Suzanne Godin (Unionen)
031-61 69 33
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 27 587

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intrum Justitia Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning i enlighet med kollektivavtal
  • Heltid/Tillsvidare (6 mån provanställning) Tillträde så snart som möjligt
  • Publicerat: 21 september 2017

Besöksadress

Hesselmans torg 14, Nacka
None

Postadress

Marcusplatsen 1A
Stockholm, 10524

Liknande jobb


Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

13 november 2024

Administratör inom Treasury för Vattenfall

Administratör inom Treasury för Vattenfall

13 november 2024

Ekonomiadministratör inom fastighetsbranschen

Ekonomiadministratör inom fastighetsbranschen

13 november 2024