Client Consultant till B2C

Arbetsbeskrivning

Den 27 juni 2017 slogs Intrum Justitia och Lindorff samman för att bilda branschens ledande leverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff grundades 1898 och erbjuder såväl inkassotjänster som köp av skuldportföljer samt betalnings och faktureringstjänster. Intrum Justitia grundades 1923 och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Det sammanslagna Intrum Justitia och Lindorff har närvaro i 23 länder i Europa och ett team på cirka 8 000 anställda som är dedikerade till att arbeta för en sund ekonomi. Den sammanslagna koncernens omsättning uppgick till ca 12.9 miljarder kronor, pro-forma för året som slutade i mars 2017. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com eller www.lindorff.com.

Gillar du att arbeta med kunder och ta ett helhetsansvar?

Nu söker vi en Client Consultant till vårt Commercial team Client Delivery Business to Consumer (B2C) som vill vara med och fortsätta utveckla Intrum och leverera ett starkt värde till våra kunder! Client Delivery B2C arbetar med kunder inom olika segment såsom Bank & Finans, Energi och Telecom och har ungefär 10 000 kunder som vi dagligen levererar tjänster till.  

I rollen som Client Consultant är du våra kunders kontakt för den operativa leveransen. Du är rådgivande, säkerställer att våra kundanpassade lösningar är effektiva och kvalitativa samt hanterar viss kundadministration kring inkasso och efterbevakning. Genom uppsatta regelverk ansvarar du även för redovisning, rapportering och kunduppföljning. Vår ambition är att alltid ligga i framkant, ha en proaktiv relation med våra kunder och se deras behov i ett tidigt skede. Du för en löpande dialog med kunden för att säkerställa att vi levererar enligt uppsatta mål, förväntan, kvalitet och avtal. Ditt arbete är självständigt men du kommer samtidigt vara en del av ett större team och samverka med andra interna funktioner samt våra externa kunder, partners och leverantörer.

Din profil
Du har minst tre års arbetslivserfarenhet inom inkasso, kredit- och/eller riskhantering och vi ser gärna att du har grundläggande kunskaper inom bokföring. Vidare har du erfarenhet och vana av att skapa goda affärsmässiga relationer med kunder.

Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annat relevant område. 

Personliga egenskaper
Du tycker om att arbeta med kundens bästa i fokus vilket innebär att du är en serviceinriktad och ansvarsfull person. Du arbetar noggrant och effektivt med förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter då arbetssituationen periodvis kommer att kräva korta ledtider. Rollen kräver att du är flexibel, öppen och på ett enkelt sätt anpassar dig till situationen. Vi värdesätter även ett ekonomiskt sinne och ett intresse för att förstå och vara med och utveckla vår verksamhet! 

Är du intresserad?
Vi arbetar löpande med urval under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marita Öberg (Collection Manager Legal)
08-616 76 77
Pierre Bengtsson (Unionen)
031-61 69 34
Roland Zetoun (Akademikerföreningen)
08-546 103 66
Eva Pettersson (Unionen)
08-616 77 00 (vxl)
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-616 77 00 (vxl)
Jonny Lingvall (Sales Manager)
08-616 77 00 (vxl)
Andreas Johansson (Business Process Manager)
0340-69 81 10
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 275 87
Suzanne Godin (Unionen)
031-61 69 33
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 27 587

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intrum Justitia Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 6 augusti 2018

Besöksadress

Hesselmans torg 14, Nacka
None

Postadress

Marcusplatsen 1A
Stockholm, 10524

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024

26 oktober 2024