Client Consultant till Intrum

Arbetsbeskrivning

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 9 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2018 hade bolaget proformaintäkter på 13,4 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.

Gillar du att ha många kontaktytor och att ge kundservice i toppklass? Har du dessutom sinne för affärer och erfarenhet av ekonomi? Då är det dig vi söker!

Som Client Consultant kommer du att arbeta självständigt och ha ansvar för vår leverans till ett antal egna kunder, och samtidigt vara en del av ett team. Du kommer att samverka med andra interna funktioner såsom Försäljning, Affärsutveckling & IT, Ekonomi samt inom Client Onboarding och Client Support.
Syftet med rollen Client Consultant (CC) är att ge våra kunder en kontaktyta för deras operativa frågor oavsett vilka produkter/tjänster som Intrum ska leverera. CC:s uppdrag och arbetsinnehåll formas utifrån den kategori av kunder som man ansvarar för.

Rollen innebär att du på daglig basis svarar på frågor, är rådgivande, analyserar och verkar för att förbättra kundens och våra rutiner, samt strävar efter ett bättre resultat för båda parter inom ramen för Intrums tjänsteutbud.
Du vägleds i ditt arbete av Intrums rutiner och regelverk, instruktioner och policys, avtal, kvalitetskrav och våra värderingar.
Vi har kunder inom olika typer av segment, tex, Bank & Finans, Energi och Fastighet.

Arbetsuppgifter

Kommunikation med kunder via samtal, mail, Skype och personliga möten
Säkerställa effektiva och kvalitetsenliga rutiner för kundunika lösningar
Aktivt arbeta med och driva förbättringsförslag.
Ta fram nyckeltal per kund kompletterat med analys och åtgärdsförslag
Genomföra operativa möten med kunder, inklusive uppföljning med kund enligt fastställda rutiner eller kundplan
Kvalitetssäkring av nya kunder
Intern koordinering gällande rutiner, filkommunikation, utvecklingsförslag m.m.
Fakturarelaterade frågor
Ansvara för att årligen uppdatera rutiner etc enligt avtal
Genomföra kundutbildningar
Kvalifikationer
Gymnasiekompetens
Erfarenhet av arbete nära kund
Erfarenhet från ekonomi- , kredit- och/eller krav/inkassoverksamhet
Förståelse för Intrums affärsmodell, produkter och, tjänster 
Erfarenhet av analytiskt arbete   
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
God vana av att arbeta med Office-paketet, framförallt Excel

Om dig
Du har minst tre års erfarenhet från ekonomi- , kredit- och/eller krav/inkassoverksamhet samt god kunskap om inkassolagstiftningen. Vidare har du vana av att skapa goda affärsmässiga relationer med kunder.
Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom ekonomi eller annat relevant område.
Du är en ansvarsfull person som arbetar noggrant och effektivt då arbetssituationen periodvis kommer att kräva korta ledtider. Du är en flexibel person som på ett enkelt sätt anpassar dig till rådande situation och klarar av att prioritera bland arbetsuppgifter. Du är serviceinriktad och tycker om att arbeta med kundens bästa i fokus. Vidare har du ett gott ekonomiskt sinne och kan visa prov på affärsmässigt sunda beslut.

Är du intresserad?
Ansök genom att klicka på ”Skicka ansökan”
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan därav komma att tillsättas tidigare, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

Kontaktpersoner på detta företaget

1) Patrik Fredricson (Team Manager Client Delivery)
Patrik.Fredricson@intrum.com
2) Lena Glaad (Ordförande Unionen Stockholm)
0854610318

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intrum Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • dagtid/tillsvidare tillsvidare
  • Publicerat: 29 maj 2019

Besöksadress

Hesselmans torg 14, Nacka
None

Postadress

Hesselmans torg 14, Nacka
Stockholm, 10524

Liknande jobb


28 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024