Client Coordinator

Client Coordinator

Arbetsbeskrivning

Summary

Vi söker nu en ny kollega till Team Client!
Inom Lowell arbetar du tillsammans med Key Account Management (KAM) som kravställare gentemot Lowells olika berörda delar. Det huvudsakliga målet är att se till att Lowells uppdragsgivare är nöjda med avtalade tjänster samt följa upp den dagliga operationella leveransen.



Job Description

Om tjänsten
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Nära samarbete med Key Account Manager för att driva samarbetet och leveransen gentemot företagets viktigaste klienter.
* Representerar Lowell Operations för företagets viktigaste klienter
* Daglig kontakt med våra klienter, Single Point of Contact för angivna klienter.
* Ansvarar för den dagliga operativa leveransen gentemot angivna klienter, exempelvis rapportering, processer, särskild handläggning, informationsutväxling m.m.
* Aktiv deltagare vid klient- och prospektmöten kopplat till den operativa leveransen.
* Ansvarig för beställning av IT-utvecklingar kopplat till angivna klienters operativa leverans, samt uppföljning av IT-utveckling i form av testning, utvärdering, implementation m.m.
* Framtagning och analys av data kopplat till angivna klienters leverans samt presentation av denna både internt och externt.
* Koordinera interna och externa parter för att uppnå förändringar i syfte att förbättra eller upprätthålla den operativa leveransen.
* Delaktig som expert av vår operativa leverans vid implementation av nya klienter.
* Stöttar säljavdelning vid införsäljning eller merförsäljning till prospekt respektive klient.
* Utbildar klientens personal om inkasso och våra vår leverans.

Vem vi söker

Vi söker dig som trivs i en roll med stort eget ansvar där klientens upplevelse av Lowell är i centrum. För att du på bästa sätt ska kunna bemöta våra viktigaste klienter ser vi att du är ansvarstagande, kvalitetsinriktad och motiveras av att arbeta i ett högt tempo.

Som person är du lösningsorienterad, resultatinriktad och analytisk. Du är kommunikativ och har förmåga att engagera andra i ditt arbete. Du har ett affärsmässigt fokus och drivs av att utveckla såväl klient- som interna relationer och processer.

För tjänsten krävs en djup kunskap inom kredithantering samt de regelverk och processer som styr vår verksamhet. Goda kunskaper inom Excel och PowerPoint samt vana att arbeta med kvalitetsuppföljning och avrapportering är också önskvärda kriterier.

Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Resor inom tjänsten förekommer.


Vad vi erbjuder
Vi välkomnar dig till ett spännande bolag med höga mål och ambitioner, som löpande arbetar med att utveckla och utmana oss själva. Vi erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor. På Lowell har vi valt att arbeta i en hybridmodell vilket innebär att vi arbetar både på kontoret och hemifrån. Lite beroende på roll och uppgifter såklart. Lowell är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambitous, Caring, Exellence & Responsibilty. Värderingarna är grunden för Lowells verksamhet och sätt att vara och arbeta på.

Ansökan

Varmt välkommen din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. För frågor kring tjänsten, kontakta Team Ledare Jonathan Fogelström, mobil: +46701665826.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lowell Group

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lowell Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juli 2022
  • Ansök senast: 8 augusti 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A
None

Postadress

11122
0180, 11122

Liknande jobb