Client Coordinator inom Liv och Pension sökes till Aon

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta hos Aon?
Aon är ett kunskapsföretag med global styrka och har en starkt kundfokuserad företagskultur. För dig som drivs av entreprenörskap och tror på affärsmässighet och teamwork finns ett utvecklande arbete i en stimulerande internationell atmosfär. Aons övergripande affärsidé är att vara den främsta partnern till företagskunder när det gäller ”risk & people”.

Inom divisionen Health & Benefits (H&B), arbetar vi med liv och pensionslösningar samt närliggande försäkringslösningar till våra företagskunder. På Aon arbetar vi i team där respektive teammedlem tillför kunskaper inom sitt kompetensområde för att på bästa sätt möta kundernas förväntningar och behov. Vi har ett unikt nationellt och globalt nätverk med erfarna och uppdaterade specialister inom både kollektivavtalade och icke kollektivavtalade försäkringslösningar.

Om tjänsten
Våra uppdragsgivare är företag och organisationer med höga krav på proaktivitet, kompetens och engagemang inom tjänstepension. För att leverera våra tjänster krävs professionella medarbetare med ett stort intresse för försäkringsfrågor och internationell affärsverksamhet. Till vår avdelning Health & Benefits (H&B), söker vi nu en Client Coordinator (CC), med placering i Stockholm. Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att vara kontaktperson för kunderna i teamet och se till att alla frågor och ärenden kommer till rätt instans inom Aon samt följa upp att kunden får den återkoppling som är överenskommen.

Inom H&B arbetar vi i team. Tjänsten kommer ligga inom team "icke kollektivavtal", men då vi arbetar över team-gränserna är det meriterande om du även har kunskap om den kollektivavtalade tjänstepensionsmarknaden. Som CC är du navet inom vår affär och ansvarar för att sätta upp rutiner mellan oss och kunden, ge service till kunderna och se till att frågor kommer till rätt instans inom H&B. I tjänsten ingår självständigt arbete för att avlasta rådgivarna och de kundansvariga konsulterna med uppgifter så som för- och efterarbete från rådgivningar, insamling av data för rapporter, utredningar, premieberäkningar samt inrapportering/uppdatering i vårt system för globala kunder.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:

• Uppdatera vårt system för globala kunder
• Kundbeställda utredningar
• Premieberäkningar
• Överlåtelser
• Efterarbete
• Hjälpa våra globala kunder att tolka svenska dokument

Din profil
Du har 10-15 års erfarenhet från Tjänstepensionsmarknaden, gärna med livdiplom från IFU eller liknande. Är du registrerad förmedlare eller förmedlarassistent sedan tidigare är detta självklart ett plus. Vi har ofta korta leveranstider och hög belastning så det är viktigt att du kan hantera detta med ett bibehållet lugn. Eftersom Aon är ett internationellt bolag med både svenska och globala kunder krävs mycket god svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person upprätthåller du en hög professionell standard och får arbetet rätt vid första tillfället. Du vet var du hittar relevant information, kontrollerar fakta och tar till dig ny information snabbt och med lätthet. Du prioriterar kunder, arbetar hårt för att tillfredsställa deras behov, ser om deras intressen och är angelägen om att de är nöjda. Vi har höga krav på noggrannhet, service och leverans och det är därför viktigt att du känner yrkesstolthet och inser den avgörande betydelsen du har för kundrelationen och affären.

Intresserad? Ansök nu!
Urvalet kommer att ske löpande och vi ber dig därför registrera din ansökan snarast möjligt via vår hemsida www.aon.se (gå in under ”Om Aon Sweden”/Arbeta på Aon), dock senast 2015-08-20. Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Carita Opseth, Head of Health & Benefits, på 08-697 47 07. Välkommen med din ansökan.

 

Om Aon – internationell styrka och lokalt fokus
Aon plc, med huvudkontor i London, grundades 1987 och har idag cirka 65 000 anställda vid 500 kontor i över 120 länder. Aon Sweden etablerades 1992 och är ett av Sveriges ledande kunskapsföretag inom riskhantering för företag och organisationer genom risk managementtjänster, försäkrings- och återförsäkringsförmedling samt rådgivning och outsourcing inom human resources.

På Aons centralt belägna Stockholmskontor med adress Valhallavägen 117, är vi idag cirka 220 medarbetare. Aon har även kontor i Malmö och Göteborg med ca 30 medarbetare. Besök vår hemsida för mer information www.aon.com/sweden

Besök vår hemsida för mer information www.aon.com/swedenSedan 2010 är vi även stolt sponsor till Manchester United.

Kontaktpersoner på detta företaget

CeciliaFahlén,
0733-974134
KristianAlbertsson, Gruppchef
072-5018596
Johanna Dahl, Operativ ledare
031-743 85 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aon
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 juli 2015

Besöksadress

Box 27093
None

Postadress

Valhallavägen 117H, Box 27093
Stockholm, 10251

Liknande jobb


30 oktober 2024

Privat- och Personskadechef

3 juni 2024