OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Continental utvecklar banbrytande tekniker och tjänster för hållbar och uppkopplad mobilitet för människor och deras gods. Teknikföretaget, som grundades 1871, erbjuder säkra, effektiva, intelligenta och prisvärda lösningar för fordon, maskiner, trafik och transport. 2019 omsatte Continental 44,5 miljarder euro och företaget sysselsätter för närvarande mer än 232 000 personer i 59 länder och marknader.
På den svenska marknaden ansvarar Continental Däck Sverige AB för marknadsföring och försäljning av Continentalgruppens affärsområden personbilsdäck, last- och bussdäck, industridäck och entreprenaddäck. Genom ett fokus på säkerhet i sina produkter ger Continental sitt bidrag till den svenska nollvisionen som är bilden av en framtid med noll olyckor i trafiken. Vi tror att du som söker vill vara med på denna resa!
Vi söker en Client Coordinator som trivs både med mycket kund- och leverantörskontakter och med administration. Du kommer att ingå i ett team med ytterligare fyra kollegor. Tjänsten är ett vikariat i 12 månader med möjlighet till förlängning.
Om tjänsten
Avdelningen du kommer att tillhöra kallas för Nordic 360° Fleet Service och erbjuder en helhetslösning för sina kunder, vilket innebär att Continental sköter allt kring deras däckbehov. Ditt uppdrag blir att se till att dessa helhetskontrakt efterlevs och fungerar som de ska. Du har affären i fokus, granskar kostnader och gör rimlighetsbedömningar. I rollen kommer du att ha kontakt både med kunder men till stor del också med serviceverkstäder runt om i norden. Utöver de externa kontakterna har du även kontaktytor internt, bland annat med säljavdelningen och ekonomiavdelningen både lokalt och internationellt. Du kommer till exempel att:
• Ta emot rapporter från serviceverkstäder och dubbelkolla att detta motsvarar kontrakt med kund.
• Kontrollera att priser på inköpsorder från serviceverkstäder stämmer samt dubbelkolla och godkänna fakturor som går ut till kund.
• Arbeta med statistik och rapporter som du samlar in från verkstäder runt om i Europa, bearbeta materialet för att i slutändan skicka till kund.
Vi söker dig som
Vi söker dig som har ett till tre års erfarenhet av arbete inom kundservice, administration eller ekonomi och en stark vilja att utvecklas inom området. Med fördel har du intresse för branschen. Utöver det har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska och har du goda kunskaper i norska är det en klar fördel. Vidare behöver du ha goda kunskaper i Officepaketet, god systemvana i övrigt samt erfarenhet av att jobba i en roll med mycket kundkontakt.
På avdelningen är tempot ofta högt vilket ställer krav på struktur och noggrannhet i ditt arbetssätt. Du tycker om problemlösning, tar egna initiativ och ser en positiv utmaning i att lösa problem på ett effektivt sätt. Vidare skapar du goda relationer och håller alltid en hög servicenivå. Trots att arbetet i många fall är självständigt är du också en teamplayer som ställer upp för dina kollegor, delar med dig av tips och bidrar med kunskap. Teamet ger varandra mycket energi genom en bra sammanhållning och härlig stämning.
Tjänsten passar dig som vill få möjlighet att arbeta i ett stort internationellt företag med ett starkt varumärke. Continental lyfter fokus på utveckling för sina medarbetare och har flera exempel på hur du kan avancera inom företaget. Många väljer att stanna länge på Continental!
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Continental med Jerrie AB. Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via jerrie.se senast 26 januari. Om du har frågor kontakta rekryteringskonsult Martin Dahlberg 0763–170741.