OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Continental utvecklar banbrytande tekniker och tjänster för hållbar och uppkopplad mobilitet för människor och deras gods. Teknikföretaget, som grundades 1871, erbjuder säkra, effektiva, intelligenta och prisvärda lösningar för fordon, maskiner, trafik och transport. Continental genererade en preliminär försäljning på 37,7 miljarder euro 2020 och sysselsätter för närvarande mer än 233 000 personer i 58 länder och marknader. År 2021 firar företaget sitt 150-årsjubileum.
Affärsområdet Däck har 24 produktions- och utvecklingsanläggningar världen över. Continental är en av de ledande däcktillverkarna och nådde under verksamhetsåret 2020 en preliminär försäljning på 10,2 miljarder euro inom denna bransch och hade mer än 56 000 anställda. Continental är ett av de ledande teknikföretagen inom däckproduktion och erbjuder ett brett utbud av produkter för personbilar, kommersiella fordon och specialfordon samt tvåhjulingar. Genom att kontinuerligt investera i forskning och utveckling, bidrar Continental mycket till säkra, ekonomiska och ekologiskt effektiva förflyttningar. Portföljen för avdelningen Däck innehåller tjänster för däckhandel och för flottapplikationer samt digitala hanteringssystem för däck.
Vi söker en Client Coordinator som trivs både med mycket kund- och leverantörskontakter och med administration. Du kommer att ingå i ett team med ytterligare fem kollegor. Tjänsten är temporär till 30.6.2022 med möjlighet till förlängning.
Om tjänsten
Avdelningen du kommer att tillhöra kallas för Nordic Conti360° Fleet Solutions Office och erbjuder en helhetslösning för sina kunder, vilket innebär att Continental sköter allt kring deras däckbehov. Ditt uppdrag blir att se till att dessa helhetskontrakt efterlevs och fungerar som de ska. Du har affären i fokus, granskar kostnader och gör rimlighetsbedömningar. I rollen kommer du att ha kontakt både med kunder men till stor del också med serviceverkstäder runt om i Norden. Utöver de externa kontakterna har du även kontaktytor internt, bland annat med säljavdelningen och ekonomiavdelningen både lokalt och internationellt. Du kommer till exempel att:
• Ta emot rapporter från serviceverkstäder och dubbelkolla att detta motsvarar kontrakt med kund.
• Kontrollera att priser på inköpsorder från serviceverkstäder stämmer samt dubbelkolla och godkänna fakturor som går ut till kund.
• Arbeta med statistik och rapporter som du samlar in från verkstäder runt om i Europa, bearbeta materialet för att i slutändan skicka till kund.
• Du arbetar och agerar som en expert i ett internt affärssystem och ger systemsupport till andra användare.
Din erfarenhet
Du har några års erfarenhet av arbete inom kundservice och administration och du är van att hantera frågor via mail och telefon. Det är bra om du har erfarenhet av en roll i säsongsbetonad bransch där prioritering är av största vikt. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska och har du ytterligare något av de nordiska språken ser vi det som positivt, men det är inget krav. Vidare behöver du ha goda kunskaper i Officepaketet, god systemvana i övrigt. Kommer du från branschen är det meriterande.
Om dig
På avdelningen är tempot ofta högt så det är viktigt att du trivs med det. Du är duktig på struktur och ditt arbetssätt präglas av noggrannhet. Du tycker om problemlösning, tar egna initiativ och ser en positiv utmaning i att lösa problem på ett effektivt sätt. Vidare skapar du goda relationer och håller alltid en hög servicenivå. Du anser att det är viktigt att ta ansvar och är duktig på att slutföra uppgifter och projekt. Trots att arbetet i många fall är självständigt är du också en teamplayer som ställer upp för dina kollegor, delar med dig av tips och bidrar med kunskap.
Vad vi erbjuder dig
Teamet ger varandra mycket energi genom en bra sammanhållning och härlig stämning. Kulturen är hjälpsam och öppen. Du får vara en del i ett mycket kompetent team där man stöttar varandra och utbyter kunskap och erfarenheter för att hålla den högsta servicenivån. Tjänsten passar dig som vill få möjlighet att arbeta i ett stort internationellt företag med ett starkt varumärke. Continental lyfter fokus på utveckling för sina medarbetare och har flera exempel på hur du kan avancera inom företaget. Många väljer att stanna länge på Continental!
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Continental med Jerrie AB. Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via jerrie.se Om du har frågor kontakta är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Frida Dire 0703 00 10 16 / frida.dire@jerrie.se
Vi jobbar med ett löpande urval. Tillträde för rollen är snarast.
Om Continental
Continental Däck Sverige AB tillhör världens ledande komponentleverantörer till fordonsindustrin Continental som hade omsättning på ca: 44,4 miljarder euro under 2019. För närvarande har Continental mer än 240 000 anställda. På den svenska marknaden ansvarar Continental Däck Sverige AB för marknadsföring och försäljning av Continentalgruppens affärsområden personbilsdäck, last- och bussdäck, industridäck och entreprenaddäck. Genom ett fokus på säkerhet i sina produkter ger Continental sitt bidrag till den svenska nollvisionen som är bilden av en framtid med noll olyckor i trafiken. Vi tror att du som söker vill vara med på denna resa!