OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Marsh är världens största försäkringsrådgivare. Bolaget hjälper några av Sveriges största företag att identifiera, analysera och hantera affärsrisker, vilket genererar en mer säker och förutsägbar vardag i en komplex och snabbföränderlig värld.
På Marsh blir du en del av ett globalt företag med över 30 000 anställda. I mer än 130 länder, skapar och säkrar Marsh affärsmöjligheter för de största företagen genom råd om risker, riskhantering och försäkring.
Din roll
Rollen som Client Coordinator är på avdelningen Consumer & Commercial som arbetar med Affinitylösningar (gruppförsäkring) för kunder i Sverige och vidare ut i Europa.
Tillsammans med dina kollegor i teamet som har marknadsledande kompetens inom segmentet blir du bolagets Client Coordinator, den viktiga länken mellan Marsh försäkringsförmedlare, kunder och försäkringsbolag. Ditt huvudfokus kommer vara att stötta förmedlarna och kunderna, där du jobbar administrativt såväl som kommunikativt. Du bygger upp och upprätthåller starka arbetsrelationer med interna och externa intressenter.
Detta är ett konsultuppdrag på heltid i 6 månader med chans till förlängning. Du blir därmed anställd av Clevry men arbetar för Marsh.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Koordinera och administrera kundernas försäkringsprogram i samband med placering, förnyelse och löpande under året
- Ge snabb service och lösning på kundens frågor via mail och telefon
- Bistå försäkringsförmedlare vid kundmöten
- Vara delaktig och bidra i olika projekt på Marsh i syfte att effektivisera deras arbetsprocesser
Din profil
Krav för tjänsten är att du har en avslutad gymnasial utbildning, utöver det ska du ha arbetat med servicerelaterade arbetsuppgifter såväl som administrativa arbetsuppgifter. Vi ser det som mycket meriterande om du även besitter arbetslivserfarenhet av försäkringsbranschen sedan tidigare.
Du har en god vana att arbeta i hela Officepaketet och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i diverse CRM-system, gärna Salesforce. Utöver det är du flytande i svenska men även god kunskap i engelska, både tal såväl som skrift.
Marsh värdesätter struktur och ordning, om du har en förmåga att administrera och organisera kommer du att trivas i rollen. Service är en central del av företaget därav söker vi dig som alltid sätter kunden i fokus och strävar efter att överträffa deras förväntningar. Som person är du initiativtagande, service minded och är van att prioritera dina arbetsuppgifter. Du är noggrann samt strukturerad i ditt arbetssätt och uppskattar mycket eget ansvar i ditt arbete.
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid, 6 månaders konsultuppdrag med chans till förlängning
Placering: Centrala Stockholm
Varför arbeta på Marsh?
Marsh erbjuder dig möjligheten att bli en del av deras team som består av kompetenta kollegor där arbetsklimatet är positivt och stöttande. Du får en varierad roll med stor potential till att ta på dig mycket eget ansvar. Marsh värdesätter en öppen och kommunikativ kultur, vilket innebär att du kommer ha många olika kontaktytor, både inom företaget och gentemot externa partners.
Marsh tror på att investera i deras medarbetare och för rätt person finns det därför stora möjligheter till personlig och professionell utveckling inom rollen. Du kommer ges chansen att växa och utvecklas tillsammans med bolaget.
Om du söker en utmanande och stimulerande arbetsmiljö där du kan vara med och påverka samt växa som professionell, kan detta vara rätt plats för dig!
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Marsh med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 39 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)