OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Intrum behöver nu utöka sitt Client Delivery Team med en Client Delivery Manager med placering i Stockholm eller Göteborg. Tjänsten är ett vikariat på ett år med goda chanser till förlängning. Som Client Delivery Manager på Intrum kommer du att arbeta nära tillsammans med KAM och Relationship Managers. Ditt huvudsakliga fokus och arbete kommer att vara mot några av Intrums absolut största kunder. Ditt arbete går i mångt och mycket ut på att säkerställa den operativa leveransen för de nyckelkunder du ansvarar för inom samtliga avtalade produktområden och säkerställa att de uppsatta målen för verksamheten nås. Genom att proaktivt arbeta med uppföljning och analys av kundresultat och operativa KPI:er leder ditt arbete till att utveckla tjänsterna såväl operativt som lönsamhetsmässigt, både för kunden och Intrum.
Genom att ha en nära relation och dialog med kunden kommer du att vara kundens väg in till Intrum i operativa frågor. Du kommer att ha en aktiv del i omförhandlingsarbetet med kunden och säkerställa effektiva kundspecifika rutiner och processer. Du kommer att ansvara för cirka tre nyckelkunder verksamma framförallt inom Telecom-, Bank och Finans- eller Energisektorn.
Intrum genomgår just nu en stor förändringsresa och det finns stora möjligheter till att vara med och påverka och utveckla din karriär. Du kommer att ingå i en grupp bestående av fem Client Delivery Managers placerade i både Stockholm och Göteborg.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har vana av projektledning samt erfarenhet av lönsamhetsrapportering och analys. Med fördel har du erfarenhet av operativ leverans till kund av finansiella tjänster och vi ser det som meriterande om du har inkassobakgrund. Vidare har du stor erfarenhet av att arbeta med både Excel och Powerpoint.
Som person är du noggrann, initiativtagande och har ett strukturerat arbetssätt. Du är en social person som har lätt för att skapa kontakter - du trivs i mötet med andra människor. Du har ett starkt affärsfokus och är innovativ. För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara en självgående, positiv och prestigelös person.
Du har troligtvis en akademisk utbildning inom ekonomi, är flytande både i svenska och engelska samt gillar att arbeta både med analys i Excel och att presentera dina analyser på ett lättförståeligt sätt med hjälp av Powerpoint för dina kunder.
Om Intrum
Intrum hjälper människor att bli skuldfria och företag att få betalt. Intrum vet att deras medarbetare är deras viktigaste tillgång och arbetar aktivt för att erbjuda en riktigt bra arbetsmiljö, ett gott ledarskap och fina anställningsförmåner. Intrums värderingar är levande i vardagen och de tror på självledarskap och eget ansvar som nycklar till arbetsglädje och ett hållbart arbetsliv.
Hos Intrum får du en flexibel arbetsplats där du själv kan vara med och påverka både arbetstider och var du jobbar någonstans.
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som erbjuder rekrytering och konsultuthyrning inom tech, IT och digital excellence.
Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Intrum med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Helena Persson på helena.persson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
LI-HP1
sales
ekonomi