OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för relationer, komplex försäljning i en fartfylld internationell miljö? Oavsett dina drömmar och ambitioner erbjuder Maersk spännande karriärmöjligheter i en internationell arbetsmiljö. Som anställd hos Maersk blir världen din arbetsplats - du blir en del av mångfalden och dynamiken i deras internationella verksamhet från dag ett.
Maersks vision är att koppla ihop och förenkla sina kunders logistikkedja och därigenom bli marknadsledande. Du bjuds in att följa med på en banbrytande resa i ett kundcentrerat företag, låter det intressant? Nu söker vi en Client Development Manager - är det dig vi söker?
Dina arbetsuppgifter
Som Client Development Manager kommer du att ansvara för utvecklingen av din egen kundportfölj. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
· Leverera volym- och avkastningsmål för Sverige samtidigt som du fokuserar på relationsbyggande.
· Ansvara för leverans av ytterligare affärs- och kontraktsförnyelsemål för den tilldelade kundportföljen.
· Utveckla kundrelationer med beslutsfattare på alla nivåer.
· Ansvara för en sömlös och snabb övergång av kundhantering från säljteamet till kundtjänstteamet.
· Säkerställa hög kundnöjdhet och en utmärkt kundupplevelse.
Din profil
Som person är du ansvarsfull, resultatdrivande och beslutsam med ett starkt eget driv. Du är kommunikativ, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga eftersom rollen innebär att skapa goda relationer.
Vidare ser vi att du har ett intresse i att utveckla vår verksamhet, våra resurser och våra kunder, men också att medverka till att skapa framtiden.
Övrig information
Placeringsort: Göteborg
Start: Enligt ÖK
Varaktighet: Heltid
Maersk har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess
Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens Marie Sandvall 073 320 56 38
Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!
Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Om kunden
A.P. Möller - Maersk är ett integrerat containerlogistikföretag som arbetar för att koppla ihop och förenkla sina kunders leveranskedjor. Som global ledare inom frakttjänster är företaget verksamt i 130 länder. Med ett enkelt komplett utbud av produkter och digitala tjänster, sömlöst kundengagemang och ett överlägset leveransnätverk från hela världen, gör Maersk det möjligt för sina kunder att handla och växa genom att transportera varor var som helst - över hela världen.