Client Integration Specialist till Intrum

Client Integration Specialist till Intrum

Arbetsbeskrivning

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster. Vår verksamhet handlar om att hjälpa andra. Vi hjälper skuldsatta ut ur en svår situation. Vi hjälper företag att få betalt, så att de kan växa, anställa och blomstra. Vilken i sin tur är bra för hela samhällsekonomin. Tillsammans med oss blir du en viktig del av kretsloppet. Det ger en djupare mening till din insats. Som ett positivt tillägg till alla de karriärutvecklingsmöjligheter vår stora och varierande verksamhet erbjuder.

Vill du vara med och skapa nöjda kunder som snabbt och effektivt kan ta del av Intrums tjänster? Vill du arbeta med tekniska utmaningar i integrationslösningar och filöverföring? Då är det här jobbet för dig!

Om rollen

Som Client Integration Specialist inom inkasso och fakturaservicetjänster, kommer du att arbeta med teknisk integration mellan kundens system och Intrums system. Varje implementering genomförs av en projektgrupp där du blir en nyckelspelare.

Din roll blir att upprätta kommunikation för filöverföring i samverkan med kunden, ta fram struktur inför inläsning av kundfiler och genomföra integrationstester. Du kommer också att arbeta med teknisk support samt förvaltning av befintliga integrationer/kunder.

Rollen innebär att du samverkar med kunder, samarbetspartners inom IT och andra interna funktioner.

Vi erbjuder ett dynamiskt och skapande arbete där du får möjlighet att utveckla dina kunskaper, samtidigt som du bidrar till att optimera kopplingen mellan affärsverksamhet och teknik. I rollen har du många kontaktytor och stor påverkan på hur Intrums kunder upplever våra tjänster och bidrar till bolagets framgång.

Som Client Integration Specialist ingår du i avdelningen Client Onboarding som är en del av enheten Commercial. Tillsammans med marknadsförare, säljare och kundsupport jobbar vår enhet närmast Intrums alla kunder.

Om dig

För att lyckas i rollen som Client Integration Specialist tror vi att du har ett stort teknikintresse och några års arbetslivserfarenhet inom teknisk administration, support eller liknande. Du har också:

* Gymnasiekompetens
* Erfarenhet av kundnära samarbete
* Erfarenhet av analytiskt arbete
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
* God vana och kunskap i Office-paketet
* Gärna erfarenhet av dataformulär

För att trivas i rollen behöver du vara en ansvarsfull person som arbetar noggrant, strukturerat och effektivt. Du är flexibel och lösningsfokuserad, har lätt för att anpassa dig till rådande situation och prioritera, och omprioritera, när situationen kräver. Du tycker om att ha kundkontakt och motiveras av att skapa nöjda kunder och bidra till lönsamma affärer. Att alltid ge god service och bygga goda relationer kommer helt naturligt för dig.

Vi erbjuder

Vår business handlar om att hjälpa andra: Vi hjälper människor bli skuldfria och vi hjälper företag få betalt. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och arbetar aktivt för att erbjuda en riktigt bra arbetsmiljö, ett gott ledarskap och fina anställningsförmåner bla ett generöst friskvårdsbidrag.

Våra värderingar är levande i vardagen och vi vet att självledarskap och eget ansvar är nycklar till arbetsglädje och ett hållbart arbetsliv.

Vårt nybyggda, fina kontor ligger i Sickla och där arbetar vi aktivitetsbaserat. Till Sickla har man mycket bra kommunikationer från stora delar av Stockholm med bussar, Tvärbanan och Saltsjöbanan.

Just nu jobbar hårt för att hålla ihop, vara nära och samarbeta även i den här speciella tiden då hemarbete blivit vårt nya normala.

Om tjänsten

Tjänsten som Clint Integration Specialist med inriktning på inkasso men även fakturaservicetjänster, är heltid med placering i Sickla. Man ingår i ett team på 8 personer som leds av Katarina Malmfjäll, Manager Client Onboarding, 0768-97 11 87. Det är en tillsvidareanställning med start i provanställning.

Sista ansökningsdag är 28 april, men vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att söka.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

1) Patrik Fredricson (Team Manager Client Delivery)
Patrik.Fredricson@intrum.com
2) Lena Glaad (Ordförande Unionen Stockholm)
0854610318

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intrum Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2021
  • Ansök senast: 15 april 2021

Besöksadress

Hesselmans torg 14, Nacka
None

Postadress

Hesselmans torg 14, Nacka
Stockholm, 10524

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024