Client Management Specialist sökes till Skandia

Arbetsbeskrivning

Information om uppdraget: Academic Work rekrytering söker en strukturerad, initiativtagande och självgående Client Management Specialist för anställning hos Skandia.Beskrivning av företaget: Skandia bedriver verksamhet inom försäkring och bank och tillhandahåller bland annat fondförsäkring, fondsparande direkt i värdepappersfond, traditionell livförsäkring, sjuk - och olycksfallsförsäkring, sjukvårdsförsäkring och banktjänster. Skandia Sverige har idag 2500 anställda och merparten av dem finns på storarbetsplatserna Stockholm, Göteborg, Sundsvall samt Linköping.Försäljningsarbetet bedrivs från ett 60-tal försäljningskontor runt om i landet.Skandia ligger i en expansiv fas och satsar på utveckling för att nå till de strategiska mål som är uppsatta.För mer information om företaget se; www.skandia.se Arbetsuppgifter: Ökad efterfrågan från kund gör att Skandia IT Services behöver stärka upp PC-Client & Citrix-teamet med ytterligare en medarbetare.Som Client Management Specialist kommer du att arbeta på avdelningen Infrastructure Services där det i nuläget arbetar 15 medarbetare.Du kommer att tillhöra ett team om sju personer varav tre ansvarar för klientmiljön på Skandia.Avdelningen levererar en standardklienttjänst till Skandia i Norden samt Skandias kunder utomlands. Du kommer t.ex. att: *Arbeta med applikationsvitualisering och paketering *Underhålla de system som krävs för att drifta klient PC-plattformen *Utbilda teknikerna på Skandia samt helpdesken på Skandia IT Solutions Arbetsuppgifterna drivs oftast i projektform där samarbetet mellan er medarbetare är viktigt.Du kommer att ha kontakt med kunderna via telefon och mail samt även externa kontakter ingår, som till exempel med Microsoft.För att passa för rollen är koordinativ förmåga, för att hålla ihop projekten, samt förmåga att förklara det tekniska utifrån ett kundnyttoperspektiv viktigt.Tjänsten erbjuder dig stora möjligheter till att påverka och förändra samt en möjlighet att arbeta med engagerade och kompetenta medarbetare.Skandia erbjuder dig en självständig roll med stort ansvar.Företaget satsar på sina medarbetares välbefinnande och trygghet för att få en balans i arbetslivet respektive privatlivet.Vi söker dig som har: *Minst tre års erfarenhet inom ett storföretag *Arbetat på en hög nivå i två år *Erfarenhet av att arbeta i Enterprisemiljö Det är meriterande om du har en akademisk examen.Som person trivs du med att ta egna initiativ och driva dina egna arbetsprocesser.Du är en energisk person och sätter upp mål som du arbetar för att uppnå.Dessutom är du en lagspelare och samarbetar bra med andra människor. Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jennifer Smith
08-56 24 4821
Rekryteringskonsult Maria Salling

Katarina Malm

Maria Salling

Rekryteringskonsult Maria Salling

Rekryteringsadministratör Katarina Malm
08-562 467 42
Maria Salling
+46 8 522 576 20
Katarina Malm
08-562 467 42
Katarina Malm

Maria Salling

Sammanfattning

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024