Client Manager till Aditro Logistics

Arbetsbeskrivning

Om oss

Aditro Logistics ska vara den naturliga partnern för företag som värderar engagemang, kvalitet och utveckling av sina logistikprocesser. Aditro Logistics är en specialiserad, transportörsoberoende tredjepartslogistiker. Vi skapar kontinuerligt värde för våra kunder genom förbättrade funktioner och sänkta kostnader.

Aditro Logistics är logistikpartner för många ledande företag och varumärken och vi utnyttjar vår erfarenhet från alla dessa flöden för att ytterligare utveckla logistiken för våra kunder.

Vad vi erbjuder dig

Vi söker en serviceinriktad, engagerad och lösningsorienterad Client Manager som kan hantera affärsrelationer på ett professionellt sätt.

Client Manager uppgift är att efter givna riktlinjer och fastställda mål arbeta för att ge våra kunder rätt kvalité och service samt att ständigt förbättra vår och kundens verksamhet. Arbetet innebär att sammanhålla och driva alla typer av logistikfrågor som rör kund. CM ska vara ett föredöme när han/hon representerar mot både interna och externa kontakter.

Arbetsuppgifter

Som Client Manager ansvarar du bland annat för det operativa arbetet gentemot dina kunder och är väl insatt i kundavtalets villkor och viktigt är att vara uppmärksam och att reagera om något ligger utanför avtalets förutsättningar. I arbetsuppgifterna ingår:

- Att sammanställa och rapportera nyckeltal till kund och att ansvarar för att ta in prognoser.
- Boka, förbereda och leda vecko-, månad, - och kvartalsmöten med kund.
- Skriva agenda, aktivitetslista och protokoll vid möten och att uppdatera logistikhandbok.
- Arbeta proaktivt med att utveckla både kundens och våra interna flöden och processer.

Vem är du?

Du som söker har en högskoleutbildning inom logistik eller motsvarande och har minst 3 års arbetserfarenhet inom området. Som person är du analytisk, noggrann och arbetar på ett strukturerat och proaktivt sätt. Du arbetar obehindrat med Excel, Word och Powerpoint. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med transportadministration och att du har en god förståelse för hur WMS och TA-systemen fungerar. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Karlström

Peter Öhman

ProCon

Patrik Strid

Anna Berglund

Procon

Miad Hassoun

Daniel Berglind

Miad Hassoun

Daniel Berglind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Procon Work Solutions AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 10 mars 2015

Besöksadress

Hammarby fabriksväg 23, Stockholm
None

Postadress

Box 14001
Göteborg, 40020

Liknande jobb


Logistiker

Logistiker

21 augusti 2023

Vägspeditör Göteborg

Vägspeditör Göteborg

18 augusti 2023

Speditör

8 augusti 2023

Van Speditör export och import

Van Speditör export och import

3 augusti 2023