OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ekonom och har arbetslivserfarenhet inom bank, är samtidigt en driven och teamorienterad person med högt kundfokus - då är rollen som Client Manager för dig! I rollen kommer du att arbeta inom LC&I och CIB med Danske Banks största och mest komplexa kunder, tillsammans med ett härligt och sammansvetsat team. Välkommen in med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Client Manager är du en viktig del av teamet kring kunders dagliga affärer med Danske Bank. Du kommer att ha nära samarbete med Client management, Relationship managers och olika specialister och avdelningar internt i banken och tillsammans arbetar för att leverera den bästa kundupplevelsen. Tjänsten hos Danske Bank erbjuder en bred variation och komplexitet vilket gör det till en inspirerande och utvecklande roll.
På Danske Bank erbjuds du möjlighet att arbeta med engagerade och resultatorienterade kollegor i ett globalt team med en god samarbetskultur, samt mycket goda möjligheter till professionell och personlig utveckling. Rollen som Client Manager kommer också att ge dig ett omfattande nätverk internt över geografiska platser.
Du erbjuds
* Stora utvecklingsmöjligheter i en spännande roll
* En varierad och spännande roll med många kontaktytor
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen kommer du att ha tätt samarbete med Client managers och kunder, samt tillsammas med enheten Client Management ha det övergripande ansvaret för kunds relationen med banken. Det krävs att du som person tycker om att ha många bollar i luften, tycker att det är stimulerande att vara nytänkande och hands on med nya arbetsuppgifter. I rollen kommer dina arbetsuppgifter bland annat vara:
* Administration och löpande uppföljning
* Lösa dagliga förfrågningar och frågor gällande cash management
* Utföra analyser på kunderna och initiera onboarding
* Samordna olika projekt runt kunderna
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial examen från universitet eller YH-utbildning inom ekonomi
- Har tidigare erfarenhet av kundservice
- Har systemvana
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande
* Tidigare arbetslivserfarenhet från bank
* Tidigare arbetslivserfarenhet av cash management
* Mycket goda kunskaper från rollen som Client Manager
För att trivas i rollen ser vi att du som person är nyfiken, professionell, strukturerad och noggrann. Du motiveras av din egen och ditt teams framgång. Du är som bäst när du samarbetar och levererar i tid med kvalitet. Du har en egen inställning och du vill utvecklas och lära dig nya saker. I rekryteringsprocessen kommer vi att fokusera extra mycket på:
* Serviceinriktad
* Problemlösande
* Anpassningsbar
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm City
Rekryteringsprocessens steg
* Kort telefonintervju
* Logik- och personlighetstest
* Djupintervju
* Kundintervju
* Beslut och referenstagning
* Bakgrundskontroll
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231