client manager till randstad i västerås

client manager till randstad i västerås

Arbetsbeskrivning

Varför ska man fortsätta jobba som säljare, och vad är egentligen poängen med att börja på ett nytt ställe? Sitta och ringa mer eller mindre intresserade kunder dagarna i ända i syfte att uppnå några dammiga försäljningsmål som en säljchef någonstans trixat fram? Jublar du inte “Hurra” av tanken?Vill du istället jobba med att sälja tjänster som betyder något på riktigt - att hjälpa människor och företag att utvecklas och nå sin fulla potential? Då kan du vara den perfekta matchningen för oss.
Ansvarsområden:I rollen som client manager blir du en efterlängtad nyckelperson hos oss. Du kommer genom prospektering,nykundsbearbetning och försäljning driva och utveckla vår verksamhet i regionen för att säkerställa att Randstad är den främsta leverantören av konsultlösningar på marknaden och att vår affär blomstrar. Du blir Randstads ansikte utåt mot potentiella och befintliga kunder, framförallt inom SME-segmenten (små och medelstora verksamheter) och dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att sälja och marknadsföra Randstads professionals konsult- och rekryteringskoncept där vi jobbar specialiserat mot tjänstemannasektorn. Detta gör du genom nykundsbearbetning, kundbesök och uppföljning i ett nära samarbete med dina kollegor inom bemanning och rekrytering.Rollen innebär alltså utöver stort fokus på nykundsbearbetning att du är, eller blir, specialist på den svenska arbetsmarknaden liksom på våra kunders olika branscher. Allt för att skapa givande och inspirerande möten för våra kunder och prospekt. Kort och gott kommer du utgöra kittet mellan kundens ambitioner och vår leverans och bli en starkt bidragande faktor i vår framgång.
Varför ska du jobba hos oss?På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt.
Kvalifikationer:Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av tjänsteförsäljning B2B men du kan också ha jobbat mer rekrytering och konsulttjänster tidigare och nu vara sugen på att ta klivet över i en mer renodlad säljroll där du kan dra nytta av dina erfarenheter.
Det är meriterande med någon typ av eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi, försäljning, ledarskap eller annat närliggande område.
Eftersom du kommer arbeta med kunder i hela regionen är det ett krav att du har körkort.
Du behöver också ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift, då vi jobbar i en global koncern och möter många människor med olika typer av bakgrund.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som:
Är kommunikativ och drivs av att etablera och upprätthålla fina relationer med kunder och kollegor. Framförallt tycker du att försäljning är det absolut roligaste man kan ägna sin arbetsvecka åt!
Har en stark drivkraft och stimuleras av att jobba mot uppsatta mål. Vi tror att du får energi av att se resultat av arbetet du gör och att du inte tappar modet när du då och då stöter på en utmaning. Istället fokuserar du på långsiktiga mål och har ambitionen att leverera tjänster i absolut världsklass.
Är nyfiken och tycker att det är stimulerande att sätta dig in i, och verkligen förstå olika kunders verksamheter, behov och utmaningar.
Är trygg i dig själv och vågar utmana kunder och kollegor utifrån din kunskap och expertis. Utmanar och ifrågasätter gör du naturligtvis alltid med kunden- och kandidatens bästa i intresse och vi tror att du är en person som kan utöva inflytande över din omgivning på ett positivt och varmt sätt.
Placering och omfattning:Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Vi utgår från Randstads kontor i Västerås. Vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis jobba hemifrån.
Information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner:Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-05-31. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Johanna Alderin, regional director professionalsvia:johanna.alderin@randstad.se eller på nummer:+46734147048
Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2024
  • Ansök senast: 31 maj 2024

Liknande jobb


Mediasäljare Eskilstuna

Mediasäljare Eskilstuna

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024