OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Detta är en säljroll som ställer krav på affärsmannaskap och en vilja att utveckla Schibsteds affär och relation med såväl kunder som byråer. Du kommer vara ytterst ansvarig för intäkterna och samarbetet på alla plan mot givna kunder. Förväntningarna på att du ska utveckla våra kunder i deras vilja/förståelse kring fördelarna i ett samarbete med Schibsted är stor. Din position hos såväl kund som byrå är rådgivande och affärsmässig.
?Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
– Budgetansvar på givna kunder och byråer
– Strategisk och taktisk planering för givna kunder och byråer
– Bidra till utvecklingen av intäktsmöjligheterna inom alla våra kanaler och affärsområden
– Arbeta efter givna OKR:s (objective key results) där Churn och digital tillväxt ligger i fokus
– Bidra till utvecklingen av koncept som löser kundens utmaningar i alla våra kanaler
– Ta ansvar för egen utveckling och kunskap inom media
– Vara en bidragande del i att skapa Sveriges/Nordens bästa säljkultur som med kunskap, inspiration, lagkänsla och vinnarinstinkt attraherar de bästa säljarna på marknaden
– I eget säljarbete säkerställa att det finns en överensstämmelse med Schibsteds kärnvärden, övergripande vision och code of conduct (policy).
Tillträde efter överenskommelse, gärna omgående. Din ansökan vill vi ha snarast då rekryteringsprocessen pågår fortlöpande.
Du är öppen för förändring och trivs av att arbeta i en digital miljö där teknikutvecklingen hela tiden skapar nya möjligheter för Schibsted och våra kunder. Som person är du en inspirerande kollega. Du förstår vikten och möjligheterna av att hjälpa varandra, dela med sig av kompetens samt ge och ta feedback. För dig är det självklart med vinnarinstinkt, att alltid prestera bästa möjliga resultat både när det kommer till ”hårda” värden som intäkter och mötesaktivitet men också kring ”mjuka” värden som säljteknik och personliga utvecklingsområden. Viktigt att man är en lagspelare som värdesätter att nå gemensamt uppnådda mål parallellt med sina egna personliga.
Vi tror att du har:
– En akademisk utbildning (helst inom marknadsföring)
– Minst 1 års erfarenhet av digital sälj eller marknadsföring
– God samarbetsförmåga och social kompetens
– God förmåga att arbeta självständigt, ta egna intiativ och vara mycket drivande
Schibsted Sales & Inventory (SSI)växer och söker därför nya stjärnor. SSI är Schibsted Sveriges organisation för annonsaffären och representerar alla bolag i Schibsted Sverige som har en primär annonsaffär. Vi sätter kunden i fokus på ett sätt som är nytt, annorlunda, relevant och utmanande. SSI representerar några av Sveriges starkaste varumärken som Aftonbladet, Klart, Tv.nu, SvD, Blocket BytBil och Omni.
Vad kommer du till?
SSI har under många år byggt ett starkt förtroende både internt och externt. Vi är en prisbelönt organisation där senaste priset var “årets säljorganisation” på Stockholm Media Week.
Ute hos våra kunder och byråer får vi höra ord som “digitalt i framkant”, “hög service” och “transparenta”. Internt av kollegor inom Schibsted förekommer ord som “nyfikna”, “höga krav”, “kompetenta” och där vi bidrar till bra stämning och insikter för hela SSI. Vi fortsätter nu att bygga vidare SSI kulturen med personligheter, kompetenser och erfarenheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsansvarig Work Talent Partner
0702295353
Rekryteringsansvarig Annie Åström
0707905353
Rekryterare Sissela Niklasson
Sissela Niklasson
Rekryteraringsansvarig Annie Åström
086788806
Rekryteringansvarig Annie Åström
086788806
Rekryteringsansvarig Annie Åström
086788806
Rekryterare Annie Åström
086788806
Rekryteringsansvarig Annie Åström
0707905353
Rekryterare Annie Åström
0707905353