Client Partner/ Key Account Manager - Göteborg

Client Partner/ Key Account Manager - Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vårt erbjudande

På Capgemini Engineering är du en del av något större. Vårt nära samarbete med andra enheter inom Capgemini Group kommer att ge dig möjligheten att utforska oändliga möjligheter. Vi har kontor över hela världen och Capgemini-familjen består av mer än 340 000 kollegor globalt.

Alla hjältar bär inte en cape – våra anställda hjälper till att göra världen till en bättre plats. Det gör vi genom att arbeta i projekt som räddar liv. Våra konsulter utvecklar nästa generations 5G, säkerställer kvaliteten på mjukvaruappar för medicintekniska produkter, utvecklar och testar förarassistansfunktioner i bilar och så mycket mer. Våra kunder är stora internationella företag, såväl som lokala offentliga organisationer och nordiska startups. Gå med oss och få den framtid du vill ha!

På Capgemini Engineering Nordics har vi en öppen och internationell atmosfär influerad av lagarbete. Våra kollegor kommer från hela världen, vilket är något som påverkar både vår arbetsmiljö men även våra sociala aktiviteter. Vi arbetar aktivt med ämnen för inkludering och mångfald och uppmuntrar till öppenhet och nyfikenhet. På våra kontor har vi firat en mängd olika internationella helgdagar!

Våra teamchefer arbetar för att underlätta konsulternas arbetsliv, allt i linje med våra värderingar Ambition & Care. Vi arbetar för att främja engagemang och arrangerar kontinuerliga gemensamma luncher, frukostar, after work, sportevenemang med mera. Gå gärna med i vår konstklubb eller en golfturnering, eller vill du delta i någon av våra sociala nämnder?

Vi behöver alla anpassa oss till det nya normala och vara medvetna om att världen ständigt förändras. Vi erbjuder en flexibel arbetspolicy, där du kan arbeta en stor del av din tid hemifrån eller var det nu passar dig bäst. Upplägget förs i dialog med närmaste chef och anpassas efter behov, uppdrag och kundens önskemål.

Vi stödjer din personliga utveckling och erbjuder ett utbildningsbibliotek med mer än 250 000 (!) kurser och utbildningar och certifieringar. Vi uppmuntrar interna kampanjer och din kontinuerliga tillväxt inom vårt företag.
Din roll

I denna roll som Client Partner/Key Account Manager kommer du att ansvara för Swedish Automotive OEMs, hantera och utveckla befintliga och nya relationer med relevanta kunder och avdelningar på alla hierarkiska nivåer, förstå kundorganisationen, identifiera nyckelspelare och beslutsfattare.

Marknad och position Capgemini Engineerings produktportfölj för fordon från konceptfas till RFI/RFQ.

Identifiera konkreta affärsmöjligheter, utveckla och implementera försäljningsstrategier. Hantera alla kommersiella och kontraktuella aspekter med kunden samt prognoser och intäkter.

• Aktivt arbeta med att leda betydande utveckling och rekrytering av strategiska partners.

• Se till att projektmedlemmarna har tillräckliga förutsättningar för att möta kundernas förväntningar.

• Delta i utveckling, presentation och försäljning av ett värdeerbjudande.

• Föreslå åtgärder för att förbättra bolagets prestationer och identifiera möjligheter till tillväxt.

• Bygga och utnyttja relationer med alla interna och externa intressenter.

• Hantera en partnerprocess för hela livscykeln, samtidigt som du effektivt utnyttjar interna resurser.

• Stödja, granska processer, ge feedback och identifiera möjligheter.

• Se till att förbättringsplaner utvecklas och implementeras vid behov.

• Upprätthålla befintliga relationer.

• Utveckla en plan för att proaktivt säkra avtalsförnyelser i tid.

• Identifiera och utveckla strategisk anpassning med viktiga tredje parts leverantörer.

• Uppnå nya affärsproduktionsmål och -mål som fastställts.

FÄRDIGHETER OCH KRAV

Din profil

• Vi söker dig med ett genuint intresse för teknik och framtidens fordon.

• Minst kandidatexamen i företagsekonomi, mjukvaruteknik eller digital teknik.

• Vi söker dig med mycket energi och som trivs i högt tempo.

• Erfarenhet av försäljning eller ledande befattningar.

• Du har stark ledarskaps- och förhandlingsförmåga.

• En proaktiv, social lagspelare.

• Vilja att stå i frontlinjen för kunden.

• Tar ansvar för sin kontoplan.

• Kan hantera RFI, RFP & RFQ process.

• Effektivt samarbete med interna och externa intressenter.

• Bekvämt att arbeta med agila metoder och metodik.

Ansökan och kontakt

Urval och intervjuer pågår löpande. Ansök nu eftersom vi tilldelar roller under hela ansökningstiden.

Vi avstår vänligt men bestämt från direktkontakt med bemannings-, mäklar- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och säljare av ytterligare platsannonser.

Capgemini Engineering is an integral part of the Capgemini Group, a global leader in partnering with companies to transform and manage their business by harnessing the power of technology. The Group is guided every day by its purpose of unleashing human energy through technology for an inclusive and sustainable future. It is a responsible and diverse organization of 270,000 team members in nearly 50 countries. With its strong 50-year heritage and deep industry expertise, Capgemini is trusted by its clients to address the entire breadth of their business needs, from strategy and design to operations, fueled by the fast evolving and innovative world of cloud, data, AI, connectivity, software, digital engineering and platforms. The Group reported in 2020 global revenues of €16 billion.

Get the Future You Want | www.capgemini.com

Sammanfattning

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024