OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kund- och klientprojektledare (Client Project Manager)
Stockholm, Medborgarplatsen
På Myrspoven är du i rollen som kund- och klientprojektledare (CPM) ansvarig för att övervaka och leda implementeringen av Myrspovens AI-teknologi i projekt med olika egenskaper och komplexitet. Som CPM måste du förstå en kunds resa ur deras perspektiv, kommunicera effektivt med interna och externa intressenter och leverera och upprätthålla kundvärde över tid.
Rollen Kundprojektledare förväntas visa en hög grad av självständighet och ägande med avseende på sina projekt, och levererar support i världsklass till Myrspovens klienter, kunder och partners.
Som kund- och klientprojektledare kommer du att utnyttja din förmåga att bygga relationer för att skapa förtroende och transparens med dina kunder. Kundprojektledare är ansvariga för våra viktigaste kundrelationer från den framgångsrika försäljningen till integration av mjukvaran. Implementeringen av vår teknologi innebär ett antal milstolpar, och CPM förväntas belysa slutförandet av dessa stadier och uttrycka deras värde i modernisering av våra kunder fastighetsportföljer. Efter framgångsrik introduktion säkerställer CPM i slutändan kontinuerlig övervakning och support, vilket ger överlägsen kundvård över tid; se till att kunden är nöjd med Myrspoven under hela sin resa med oss.
Vi vill alltid förbättra vår kundupplevelse, och du förväntas kontinuerligt bidra till dessa ansträngningar, direkt och indirekt relaterat till din specifika roll. Om du är entusiastisk över möjligheten att lösa utmaningarna ovan och är intresserad av att gå med i ett duktigt team som tar med autonom energieffektiv teknik till den byggda miljön, kommer denna roll att vara perfekt för dig!
I rollen kommer du:
Fungerar som den huvudsakliga kontaktpunkten mellan Myrspoven och olika deltagare i en given implementering av vår teknologi
Kommunicera och leverera värde till våra kunder under hela deras livscykel med Myrspoven och genom att upprätthålla en regelbunden takt med dem.
Bli den pålitliga partnern för kunden under livet av ett Proof-of-Concept (POC)-projekt och/eller ett kommersiellt kontrakt
Förstå kundens resultat och hantera kundens förväntningar genom att kommunicera med kunder, analysera kundmått/användning och samla in annan feedback för att säkerställa aktivitet och kundengagemang nivåerna hålls höga
Onboarding, övervakning, pågående mervärdestjänst och support
Utbildning av slutanvändare och som support efter installation
Samarbeta med onboarding-teamet för att optimera Myrspoven och applikationer enligt kundernas krav och förväntningar och felsök tekniska problem som tagits upp av kunder
Mät kundernas nivåer av engagemang i företaget och ge feedback till de andra teamen angående produkt- och tjänsteförbättringar
Driv tillväxt och bibehållande bland våra mest värdefulla kunder genom att förstå deras affärsbehov och hjälpa dem att lyckas
Proaktivt identifiera kunder som är i riskzonen, närmar sig slutet av sina kontrakt, eller som är missnöjda med Myrspoven och engagera alla tillgängliga resurser för att lösa nödvändiga problem för att säkerställa att kunderna bibehålls
Vad vi tror du behöver för att bli framgångsrik i rollen:
Examen i ekonomi eller teknisk disciplin och/eller HVAC-erfarenhet plus
3+ års erfarenhet av projektledning eller kontohantering på ett mjukvaruföretag.
Erfarenhet av att bygga och underhålla relationer samtidigt som du arbetar för att driva engagemang, förnyelser och klientlojalitet
Förmåga att skapa struktur i otydliga situationer och designa samt genomföra effektiva strategier
Imponerande kommunikationsförmåga
Stark tal- och presentationsförmåga
Mycket organiserad, samarbetsvillig och detaljorienterad
Passion för teknik och för att vara en del av ett snabbväxande företag
Erfarenhet av att arbeta med korsfunktionella team (t.ex. Försäljning, Produkt, Marknadsföring, IT, Operations)
Erfarenhet av att arbeta i projektledningsverktyg (t.ex. MS Project, Planview Projectplace, annat)
Färdighet i MS Excel/PowerPoint föredras
Varför Myrspoven?
Cool miljö, samarbetskultur, utvecklingsmöjligheter
Gör en betydande inverkan på världen – gå med i kampen mot klimatförändringarna
Bli en del av en revolutionerande teknikrörelse
Samarbeta med innovativa, nya tänkare i en miljö med högt tempo
Arbeta med fantastiska människor som verkligen har en passion för det arbete de gör
Lite om oss:
Myrspoven är ett proptech- och etiskt företag som kämpar mot klimatförändringen i ett intressant område. Vårt uppdrag och vision är att globalt bidra till fastighetsbranschens minskning av koldioxidavtrycket för icke-förnybar kWh med 1%.
Företaget grundades 2017 när två olika branscher konvergerade. Energi- och informationsteknik (IT). Målet på 1% har varit den ledande stjärnan i företagets tillväxt.
Vår affärsidé är att hjälpa fastighetsbranschen (och dess medarbetare) att spara energi genom att dra nytta av de senaste implementeringarna av artificiell intelligens och dataanalys. För närvarande är vi 34 anställda på Stockholmskontoret och planerar att växa exponentiellt. Vi kan erbjuda dig ett meningsfullt jobb i ett bolag som satsar på hållbarhet. Du kommer märka snabbt att det finnas stora möjligheter att inte bara forma ditt ansvarsområde utan också företaget i sin helhet.
Vi växer snabbt och vi strävar ständigt efter att utöka vårt team med en mängd olika färdigheter och expertis! Tveka inte att kontakta oss om du är intresserad av att gå med i vårt team i Stockholm Sverige!
Ansök idag! Det enklaste sättet att göra detta är genom att skicka din Linkedin-profil för en första observation, eller du ansöker genom att skicka oss ditt CV och personliga brev om du vill berätta mer om dig själv. Skicka ansökan till application@myrspoven.se. Markera e-postmeddelandet med Client Project Manager.
Ansökningar kan skickas på svenska eller engelska.