OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att arbeta proaktivt i en växande bransch och har känsla för affärer? Vi söker dig som brinner för att viderutveckla befintliga kundrelationer, med ett intresse och förståelse för E-handel och de möjligheter och utmaningar som våra kunder stöter på inom denna bransch!
Om rollen
I rollen som Client Relations Manager fokuserar du på vår befintliga kundstock, med målet att växa med och utveckla dessa kunder till nästa nivå. Det är en relationsbyggande roll och du behöver vara intresserad av kundens verksamhet och de utmaningar de står inför, för att kunna erbjuda relevanta insikter och förslag på hur samarbetet kan utvecklas vidare. Kunderna är E-handlare som befinner sig över hela Sverige och det ingår resor i tjänsten, då vi förväntar oss att du bibehåller relationen på ett personligt och tillgängligt sätt genom att möta kunderna hos dem.
Det kommer även ingå försäljning till nya kunder i viss mån. Vidare ska du arbeta aktivt för att främja cross-selling och försäljningstillväxt, och genom ditt arbete bidra till Sveas och affärsområdets goda rykte.
Erfarenhet & kvalifikationer
- Erfarenhet av liknande arbete med förvaltande och vidareutvecklande försäljning såsom Key Account Manager, Customer Success Manager eller Client Relations Manager, alternativt många års erfarenhet av sälj inom E-handel
- God förmåga att arbeta gentemot personer i ledande positioner
- Förståelse för E-handel och betallösningar
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Vem är du?
Vi söker en förtroendeingivande person som är trygg i sig själv och sin kompetens, som trivs i en roll där relationsbyggandet är i fokus. Du är tillgänglig och lyhörd, samt har god struktur på ditt arbete. Vidare drivs du av att skapa bra lösningar och utveckla affären vidare. Du har en nyfikenhet och intresse för att lära mer om och hänga med i utvecklingen som sker i branschen. Vi vill att du arbetar proaktivt och siktar på att ligga steget före i det du gör, samt har ett lösningsorienterat och flexibelt mindset.
Om Svea
I 40 år har Svea hjälpt företagare att uppfylla sina drömmar. Affärsområdet för E-handelslösningar erbjuder kompletta betallösningar för e-handlare vilket inkluderar kort- och direktbanksbetalningar, faktura- och delbetalningar och kontokrediter. På Svea råder en entreprenöriell anda, flexibilitet och en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa!
Ansökan
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen går det bra att kontakta Sanna Löfgren på sanna.lofgren@svea.com). Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!