OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Här ges du möjlighet att utvecklas och växa i en fantastiskt rolig roll då du både jobbar med administration och service i kontakt med olika kunder och företag – den perfekta mixen!
Om rollen
I den här rollen välkomnas du av ett härligt och ambitiöst team på 6 personer som brinner för att ge service på högsta nivå och kommer att lära dig allt om relocation. Prime Relocation jobbar med internationella och nationella företag med säte i Sverige. Dessa företag anställer medarbetare från olika delar av världen – och det är här du kommer in i bilden. Ditt uppdrag är att säkerställa så att de nyanställda och deras familjemedlemmar får professionell support i samband med att integrera sig på bästa sätt. Det innebär att du får möjlighet att träffa människor från olika kulturer och bakgrund, samt dela med dig av din egen erfarenhet av det fantastiska land vi bor i. Nu söker vi dig som redan jobbar inom relocation eller tycker att detta låter som en spännande bransch att lära sig mer om.
Detta är en direktrekrytering till Prime Relocation där vi på The Place sköter rekryteringsprocessen. Tjänsten är på heltid på 40h/v med kontorstider 8–17 på vardagar med viss möjlighet till flexibilitet. Kontor är beläget i Sickla med goda kommunikationer från Slussen. Start omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Arbetsuppgifter
Rollen som Client Service Coordinator är bred och du kommer bland annat administrera, koordinera och vara support vid:
• Bostadssökningar, visningar, upprättande av hyresavtal och tillträden
• Tecknande av abonnemang
• Arbetstillstånd
• Myndighetsinskrivningar
• Bankärenden
• Skolsökningar
Det innebär att du kommer att:
• Jobba i en internationell miljö och träffa människor från olika kulturer och delar av världen
• Ha ett mångsidigt jobb då du både jobbar från kontoret och runt om i Stockholm med omnejd
• Arbetar administrativt och kundorienterat med många olika kontaktytor
• Ha god kontakt med kundföretagens HR-avdelningar
• Samarbeta med hyresmäklare och hyresvärdar
Dina erfarenheter
För att passa och göra succé i rollen tror vi att du har:
• Erfarenhet av serviceyrke och administration
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift
• Goda datakunskaper (främst Office)
• God lokalkännedom i Stockholm
• Gärna egen utlandserfarenhet
• B-körkort
• Ytterligare språkkunskaper är meriterande
Personligt
Vi söker dig som är positiv, strukturerad och driven. Vi sätter även ett stort värde på proaktivitet, ett starkt engagemang och att du gillar kontakten med människor. Vidare är du en snabblärd och mycket serviceinriktad person som är van vid att ha många bollar i luften. Tycker du även om att se resultat och få uppskattning för ditt arbete så är detta en roll för dig.
Låter detta som något som passar dig? Perfekt! Intervjuer kommer att ske löpande. I samband med rekrytering begär vi utdrag ur polisens belastningsregister. Varmt välkommen med din ansökan!
Om Prime Relocation
Prime Relocation grundades med ambitionen att leverera personlig och högkvalitativ service inom relocation över hela Sverige. Med över 20-års erfarenhet inom branschen vet vi hur viktigt det är med en smidig relocation för såväl företag som anställd. Vi gör processen att flytta till och från Sverige enkel tack vare vår erfarenhet, vårt engagemang och breda kontaktnät. Vårt team älskar det vi gör vilket återspeglas i den uppskattning vi får från våra kunder.
The Place är Sveriges enda Worklife Partner
För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!