OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad men också förtroendeingivande relationsskapare med gedigen erfarenhet från bank och finansvärlden redo för nästa utmaning i din karriär? Motiveras du av att arbeta i en nyckelposition där du kommer att vara med och etablera ett nordiskt kontor för en av ledarna på outsourcingmarknaden i Luxemburg, Europas största fondcenter?
EFA (European Fund Administration) erbjuder dig en unik möjlighet att vara en del av en spännande resa med målet att bli den ledande plattformen för investeringstjänster i Norden.
Om tjänsten
EFA är sedan flera år tillbaka en väletablerad aktör på den svenska och nordiska fondmarknaden med långa affärsrelationer och en bred befintlig kundportfölj. Som ett nästa steg, för att skapa ytterligare tillväxt i kombination med en vilja att komma närmare varje kund etableras därför ett nordiskt konto baserat i Stockholm. Därav söker vi nu efter en kundfokuserad Client Service Delivery Manager som kommer att verka i en central roll, både som representant för EFA hos kunden likväl som vice versa. Rollens främsta fokus är att bygga förtroende och relationer hos befintliga kunder samt att säkerställa att de får den bästa servicen. Du kommer att ansvara för kundrelationen från onboarding och under hela livscykeln genom att agera nyckelkontakt, hantera frågor eller utmaningar samt genom att eskalera dessa vid behov. Då rollen är ny ges du stor möjlighet att vara med och påverka dess utformning.
I rollen ingår ansvar för att: Säkerställa en smidig kundresa samt onboardingprocess för nya kunder.
Agera som nyckelkontakt för klienter efter onboarding och fånga upp frågor och önskemål, eskalera frågor internt som ej kan lösas direkt.
Säkerställa en välfungerande och optimal samordning samt kommunikation mellan interna funktioner och kunden.
Genomföra löpande och regelbundna möten med kunder för att säkerställa kvalitativ uppföljning av EFAs tjänster samt arbeta med förbättring och uppföljning.
Delta i projekt gällande EFA:s kunder.
Assistera och coacha juniora kollegor i teamet genom kunskapsdelning.
Rollen rapporterar till Head of Client Service Delivery som utgår från Luxemburg, EFA:s kontor är placerat i centrala Stockholm. I rollen som Client Service Delivery Manager på EFA erbjuds du en både omväxlande, krävande och utvecklande tjänst med stort handlingsutrymme i kombination med lukrativa anställningsvillkor och sociala förmåner. Här blir du del av en företagskultur som präglas av prestigelöshet, hjälpsamhet och ett stort eget ansvar.
Är det här du?
För att bli framgångsrik i tjänsten vill vi att du har en gedigen erfarenhet från en större bank - eller finansaktör där du arbetat kundnära. Antingen i en försäljningsorienterad funktion alternativt med fokus på kundförvaltning och utveckling. Du har en akademisk examen relevant för rollen, alternativt har du motsvarande erfarenhet genom arbete med fondadministration.
Mycket goda kunskaper i svenska samt engelska är ett krav för rollen.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker därför dig som har ett starkt driv, en positiv ”can do”-attityd” samt en mycket god förmåga att bygga och behålla långsiktiga relationer. Vidare är du analytisk, flexibel och trivs i en utvecklande och internationell miljö.
Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar EFA med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Välkommen in med din ansökan!
Sökord: Kundförvaltning, fondadministration, relationship manager, B2B, Asset Management.