Client Service Manager inom event till AXS!

Client Service Manager inom event till AXS!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet från eventbranschen och söker nya utmaningar i karriären? Då ska du titta hit! Som Client Service Manager på AXS erbjuds du en spännande och kundnära roll där du får vara med och skapa evenemang på några av de största arenorna i Sverige. Här välkomnas du till en internationell organisation med härlig gemenskap, bra samarbeten och där det är roligt att gå till jobbet. Det är den perfekta rollen för dig som vill vara med där det händer och samtidigt arbeta med marknadens mest innovativa biljetthanteringssystem. Vad väntar du på? Ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
AXS är ett internationellt biljettbolag med kunder i hela Sverige. De förser över hundra svenska sportklubbar, arenor, teatrar och konserthus med marknadens mest innovativa biljetthantering. Nu söker vi dig med passion för evenemang och liveunderhållning och som vill ta dig an rollen som Client Service Manager.

Som Clients Service Manager kommer du ingå i ett litet team som arbetar mot en av företagets nyckelkund och deras evenemang. I rollen kommer du stötta kunden under evenemangets hela livscykel, från säljstart till dagen för eventet. Tillsammans med kunden kommer du ansvara för att evenemang skapas inom given tidsplan samt genomför eventuella ändringar som sker under projektets gång. I rollen kommer du även säkerställa att alla delar för eventet är på plats samt att det finns rätt tekniska förutsättningar i de digitala plattformarna. Det är en roll med många kontaktytor där du samarbetar nära med kundens biljetteam och kollegor internt på AXS. Genom din dialog med kunden ger du även förslag på förbättringar gällande funktionalitet i systemet.

Du erbjuds


* En spännande roll där du får vara med och skapa och delta på de största evenemangen i Sverige.
* En tjänst på ett stabilt företag med platt organisationskultur som värdesätter en god gemenskap och bra samarbeten.
* Stora möjligheter att påverka och ha inflytande inom organisationen.
* Ett internationellt bolag med kontor på flera ställen runt om i världen.


ARBETSUPPGIFTER
* Bygga och validera event i biljetthanteringssystemet Veritix, samt uppdatera systemet med aktuell information.


* Övervaka presale och on-sale, dels ur ett tekniskt perspektiv och dels ur ett försäljningsperspektiv. Följa upp och sammanställa försäljningssiffror och statiskt.
* Hantera arenakartor i Adobe Illustrator och beställa 2D kartor från extern leverantör.
* Rapportera buggar samt ge förslag på önskad utveckling av systemet.
* Arbeta med testning av produkter, buggar eller utvecklade funktioner i systemet.
* Vara delaktig i projektgrupper för evenemang, nya produkter samt gällande nyutveckling av systemet.


VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad gymnasieutbildning.


* Har erfarenhet från en roll inom eventbranschen.
* Har erfarenhet av att arbeta i ett biljetthanteringssystem.
* Har erfarenhet av att arbeta med digitala plattformar och god förståelse för tekniska lösningar.
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.


Som person är du:


* Flexibel
* Problemlösande
* Positiv och serviceinriktad
* Trygg i dig själv och ansvarstagande


Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
* Arbetstider: Dagtid. I rollen kommer det finnas tillfällen då du förväntas närvara på kundens evenemang utanför ordinarie arbetstid.
* Placering: Stockholm eller Nyköping.
* Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos AXS.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och AXS önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
AXS är ett internationellt biljettbolag med kunder i hela Sverige. De förser över hundra svenska sportklubbar, arenor, teatrar och konserthus med marknadens mest innovativa biljetthantering. Bland de större kunder kan nämnas Stockholm Live (Avicii arena, Tele2 Arena mfl), SHL (Svenska Hockeyligan), SEF (Svensk Elitfotboll) och flertalet kulturkunder. De har två kontor i Sverige, ett i Nyköping och ett i Stockholm. AXS Sweden ägs av amerikanska AXS med huvudkontor i Los Angeles.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2021
  • Ansök senast: 15 januari 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Eventsamordnare

30 oktober 2024

Eventsamordnare

Eventsamordnare

22 oktober 2024