OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för hög kundnöjdhet och service? Vill du arbeta i en framåtriktad organisation med ett starkt varumärke samt leda och motivera gruppen till att nå uppsatta kvalitets-, effektiviserings- och affärsmål? Allt detta för att bygga och vårda goda kundrelationer! Som Client Service Manager på Ticnet har du chansen att anta en central roll i kundservicearbetet.
Som Client Service Manager kommer du att leda och fördela det operativa arbetet inom kundserviceverksamheten. I rollen har du det övergripande ansvaret för att etablera och vidareutveckla ett gott samarbete och en bra relation med bolagets kunder. Du arbetar lösningsorienterat och ansvarar för att säkerställa en effektivisering av avdelningens arbetsrutiner och förmåga att leverera en hög kundservice och hög kundnöjdhet. Din roll blir också att utveckla personalen i kundserviceteamet som utgörs av totalt åtta agenter. Detta genom att coacha, utbilda och utveckla agenterna i det dagliga arbetet gällande service som är relaterat till Ticnet´s produkter och tjänster.
Du kommer till exempel att:
* Arbeta proaktivt för att uppnå hög kundnöjdhet och förstklassig service
* Implementera, säkerställa, definiera och utveckla processer för Client Service helpdesk
* Ansvara för utveckling av avdelningens medarbetare och coacha agenterna i kunddialogen
* Inneha personalansvar för agenterna på kundserviceavdelningen omfattande rekrytering, löner, utvecklingssamtal, ledigheter, arbetstider, arbetsplanering, rehab samt uppföljning av frånvaro
VI SÖKER DIG SOM
* Är serviceorienterad och har tidigare erfarenheter från kundserviceorganisation-/er inom en ledande befattning
* Har mycket god förståelse för att väva ihop kommersiella frågor med system- och kundsupportfrågor
* Har erfarenhet av ledarskap med personal-, budget och verksamhetsansvar på såväl strategisk som operativ nivå
* Har viljan och ambitionen att på ett självständigt sätt driva avdelningen framåt
Det är starkt meriterande om du har ett tekniskt intresse och goda kunskaper inom systemkunskap då förståelsen för systemen är viktig i rollen.
Som person är du driven på så vis att du har viljan att motivera dina medarbetare till att ständigt utvecklas för att ge Ticnet´s kunder förstklassig service. Ditt ledarskap är tydligt och främjar ett gott samarbete. Vi ser även att du har en mycket god kommunikationsförmåga och är van vid att ha en lyhörd och tydlig dialog både externt och internt. Som person är du lösningsorienterad, van vid att hantera komplexa kundärenden och kunddialoger, samt kommer gärna med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Vidare trivs du med att arbete i ett högt tempo utan att tappa fokus. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Slutligen är du en person som verkligen brinner för kundsupport och service!
START: I början av 2014 eller omgående med hänsyn till ev. uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid, tillsvidare
PLATS: Tranås
ANNONS ID: 14928067
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Inget sista ansökningsdatum då urval sker löpande. Vi tipsar dig om att vara snabb in med din ansökan!
KONTAKT: Maria Hilding Svensson
Har du vad som krävs? Skicka in din ansökan via vår hemsida omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Ansök och läs mer på www.academicwork.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Sandra Bohlin
0736-44 85 55
013-470 9606
Rekryteringskonsult Cathrin Eklund Lövstedt
013-244109
0736-448506
Rebecca Berg
Karolina Knutsson
Consultant Manager Anna Fransson
013-474 5178
Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Consultant Manager Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Cathrin E.Lövstedt
Martin Danielsson