Client Support Manager

Client Support Manager

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är i startgropen av din karriär och vill arbeta i en kommunikativ roll. Hos Precio Fishbone kommer du ta emot IT-ärenden och koppla dessa till rätt kollega, ditt främsta arbetsverktyg är Microsofts plattform. Teamet är ett internationellt team som brinner för att hjälpa biståndsorganisationer, som Röda Korset och Oxfam.

OM TJÄNSTEN
I tjänsten som Client Support Manager kommer du arbeta i supporten mot Precio Fishbones kunder som använder sig av NGO Online. NGO Online är ett system för hantering av finansiering och projekthantering för biståndsorganisationer, det används idag av över 30 organisationer världen över. Systemet är utvecklat med biståndsorganisationers krav och behov i fokus, och lämnar utrymme för kundspecifik konfigurering och anpassningar till exempel i form av integrationen mot andra system. Produkten installeras i Microsoft Azure och bygger delvis på Microsoft Office 365 och SharePoint Online.

Som Client support manager ingår du i ett produktteam med åtta personer i Sverige, en person i Kanada, en person i London samt ett större utvecklingsteam i Vietnam. I Sverige finns produktägare, projektledare, säljansvarig och tekniskt ansvarig.
Din huvudsakliga arbetsuppgift som Client support manager är att ansvara för alla kunders inkommande ärenden: ta emot, felsöka, följa upp och återkoppla ärenden och incidenter.
Du behöver vara en fena på engelska då det används i all kommunikation med kunder och internt.

Du erbjuds


* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
* Ta emot incidenter och felsöka, samt återkoppla till kunden med lösning.


* Eskalera, följa upp och återkoppla på ärenden som har skickats vidare till utvecklingsteamet.
* Konfigurera produkten inom ramen för projekt och införsäljning
* Hjälpa till vid ”handover” från projekt till support
* Rutinförbättringar avseende incidenthantering.


VI SÖKER DIG SOM
* Högskolestudier inom Ekonomi och IT, eller liknande.
* Erfarenhet från support, helpdesk eller kundtjänst.
* Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift.
* Erfarenhet från biståndsorganisationer är ett plus.

Som person är du:


* Ansvarstagande
* Samarbetsförmåga
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.
* Omfattning: Heltid.
* Placering: Norra Vasastan, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Precio Fishbones önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Precio Fishbone är ett modernt it-företag med drygt 250 anställda på 6 kontor i Sverige samt utomlands i Danmark, Kanada, England och Vietnam. Vi säljer Microsoftlösningar-antingen som egenutvecklade produkter eller som skräddarsydda lösningar utefter kundernas behov.
Kontoret i norra Vasastan är trevligt, ljust och luftigt. Här sitter omkring 50 drivna och duktiga medarbetare. Kompetensutveckling och sociala aktiviteter är viktigt hos oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2022
  • Ansök senast: 6 januari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


28 augusti 2024

28 augusti 2024

28 augusti 2024

22 augusti 2024