Client Support Manager – För Biståndsorganisationer

Client Support Manager – För Biståndsorganisationer

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i en kundorienterad roll där ditt fokus ligger på att bygga relationer och supportera IT-relaterade ärenden? Vill du arbeta med ett internationellt team som hjälper biståndsorganisationer, så som Röda Korset och Oxfam att göra skillnad i världen? Då är du vår kandidat!

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som Client support manager kommer du vara ansvarig för first-line support mot våra kunder som använder sig av NGO Online. NGO Online är ett system för hantering av finansiering och projekthantering för biståndsorganisationer, det används idag av över 30 organisationer världen över. Systemet är utvecklat med biståndsorganisationers krav och behov i fokus, och lämnar utrymme för kundspecifik konfigurering och anpassningar till exempel i form av integrationen mot andra system.
Produkten installeras i Microsoft Azure och bygger delvis på Microsoft Office 365 och SharePoint Online.

Din huvudsakliga arbetsuppgift som Client support manager är att ansvara för alla kunders inkommande ärenden: ta emot, felsöka, följa upp och återkoppla ärenden och incidenter.
Exempel på arbetsuppgifter är:

- Ta emot incidenter och felsöka, samt återkoppla till kunden med lösning.
- Eskalera, följa upp och återkoppla på ärenden som har skickats vidare till utvecklingsteamet
- Konfigurera produkten inom ramen för projekt och in försäljning
- Hjälpa till vid ”handover” från projekt till support
- Rutinförbättringar avseende incidenthantering


Om företaget
Vår kund är ett modernt it-företag med drygt 250 anställda på 6 kontor i Sverige samt utomlands i Danmark, Kanada, England och Vietnam. De säljer Microsoftlösningar - Antingen som egenutvecklade produkter eller som skräddarsydda lösningar utefter kundernas behov.

Deras kontor i norra Vasastan är trevlig, ljus och luftig. Här sitter omkring 50 drivna och duktiga medarbetare. Kompetensutveckling och sociala aktiviteter är viktigt hos dem.

Som Client support manager ingår du i ett produktteam med åtta personer i Sverige, en person i Kanada, en person i London samt ett större utvecklingsteam i Vietnam. I Sverige finns produktägare, projektledare, säljansvarig och tekniskt ansvarig.


Din profil
Skallkrav:
- Högskolestudier inom Ekonomi/Teknik/IT/Administration alt. Motsvarande arbetslivserfarenhet
- Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift

Erfarenhet eller intresse från biståndsorganisationer är ett plus!

Viktigast av allt är att du förstår vikten av att ge bra service och är ansvarstagande i dina arbetsuppgifter. Du kommer i den här rollen att vara företagets ansikte utåt och samarbeta mycket internt - därför är tydlig kommunikation a och o. Du behöver dessutom vara duktig och bekväm med att kommunicera på engelska då det används i all kommunikation med kunder och internt.


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Start: Enligt ök.
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 08-17
Ort: Stockholm, Vasastan

Ansökningar behandlas löpande, tjänsten kan därför komma tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2021
  • Ansök senast: 5 mars 2021

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


25 oktober 2024

IT-support till Tingstad

IT-support till Tingstad

25 oktober 2024

IT-tekniker

IT-tekniker

25 oktober 2024