OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Joint Academy
Joint Academy är en digital klinik för behandling av artros och kronisk ledsmärta, vars behandlingar följer Socialstyrelsens riktlinjer för grundbehandling av artros och ryggsmärta. Behandlingarna innefattar handledning av personlig fysioterapeut, ett individanpassat behandlingsprogram för minskad ledsmärta och ökad rörlighet, information och utbildning samt verktyg för att följa utveckling och nå sina mål. Behandlingarna är framtagna av världsledande experter och är kliniskt bevisade genom oberoende studier. Tiotusentals patienter går i Joint Academys behandlingar varje vecka och studier visar att 85% av patienter som genomgår Joint Academys behandling uppger att de minskar sin ledsmärta.
I takt med att vi växer söker vi en Clinical Success Manager för att stötta våra fysioterapeuter i sitt arbete. Du kommer ha en avgörande roll i att se till att våra fysioterapeuter trivs och kan leverera bästa möjliga vård för våra patienter.
Ansvarsområden - vad förväntar vi oss av dig?
I rollen som Clinical Success Manager kommer du vara en del av vårt operativa team som bl.a. ansvarar för att säkerställa att vi har de mest kompetenta och engagerade fysioterapeuterna att leverera bästa tänkbara vård för våra patienter. Tjänsten omfattar 75-100% och arbetet sker på distans, med fysiska träffar vid enstaka tillfällen vid workshops, team träffar eller dylikt. Kontor finns idag i Malmö och Stockholm. Tjänsten kräver tillgänglighet dagtid måndag-fredag, ibland kan arbete på kvällstid förekomma. I arbetet kommer du att arbeta nära vår Lead Clinical Success Manager.
I rollen kommer du att:
ansvara för introduktion, utbildning och uppföljning av nya fysioterapeuter som ska börja jobba med Joint Academy. Ditt mål är att säkerställa att fysioterapeuterna är bekväma att arbeta med Joint Academy och att behandla patienter
ha löpande support och kundkontakt med fysioterapeuter - uppföljning, stöd, återkoppling av resultat etc.
Samarbeta och stötta patient-support vid behov
I samråd med lead clinical success och operationsteamet, optimera och förbättra processer och arbetssätt, driva och stötta i diverse projekt
Kontinuerligt övervaka data för att identifiera förbättringsområden hos fysioterapeuter
Kommunikation och bidra i diverse projekt för realisera produktförändringar
Stötta vid nätverksaktiviteter och rekryteringsinitiativ
Kvalifikationer
Du är bekväm i att hålla i utbildningar och webinarium (videomöten och utbildningar)
Du trivs med att arbeta med digitala verktyg
Du drivs av att vara med och forma framtidens digitala vård
Som person är du noggrann, ansvarsfull och strukturerad i ditt arbete
Du är flexibel och kan anpassa dig snabbt efter nya situationer
Du har erfarenhet av att arbeta med kundansvar/kundrelationer
Du är tålmodig, lyssnar aktivt och kommunicerar effektivt
Du har en mycket god förmåga i såväl tal som skrift vad gäller det svenska och engelska språket
Förmåner
Konkurrenskraftig lön med förmåner inom friskvård, försäkringspaket och pension
Flexibla arbetstimmar
30 dagars semester
Möjlighet att jobba på distans, på ett fysisk kontor eller en hybrid av de båda
Möjlighet att volontärarbete inom valfri välgörenhetsorganisation en arbetsdag per år
Jobba med en spännande mix av kompetenta människor inom produktutveckling, design, kliniker, forskare och entreprenörer